lorre Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Het was een beetje de verwachten met al die regen de laatste weken. Toen ik donderdag door mijn veld vroege patatjes liep zag ik dat er al een begin was van de plaag. Hopelijk kan ik het nog wat tegenhouden en slaat het niet over op de andere velden. Bij jullie ook al last ervan ? Quote Ist vandage ni tis vo morge
Bit Posted May 26, 2013 Posted May 26, 2013 Dat zou wel erg vroeg zijn, en ik twijfel wel sterk of dat niet wat anders kan zijn ?Heb je een foto ? Quote
Jorieke123 Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Is het daar niet te koud voor? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
lorre Posted May 27, 2013 Author Posted May 27, 2013 Was ook verbaasd en kon het niet geloven daarom dat ik er een boer bijgehaald heb van 85j. Die heeft dus al enkele jaren ervaring en bevestigde dat het het begin was van de plaag. Quote Ist vandage ni tis vo morge
Erny Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Ook boertjes van 85 kunnen het weleens mis hebben... Vorig jaar beweerde er één dat ik écht geen Phythophthora in mijn tomaten had wat dus heel erg wél zo was (het veld van een buurman vlakbij met totaal dode bruine aardappelplanten was ook wel een goede aanwijzing...). Maar vorig jaar op dit forum aangeraden, aangetast blad in plastic zakje doen, afsluiten en dan na paar dagen kijken of er schimmel op zit... Quote
wijo Posted May 27, 2013 Posted May 27, 2013 Het was een beetje de verwachten met al die regen de laatste weken. Toen ik donderdag door mijn veld vroege patatjes liep zag ik dat er al een begin was van de plaag. Hopelijk kan ik het nog wat tegenhouden en slaat het niet over op de andere velden. Bij jullie ook al last ervan ? Zonder een foto blijft het gissen. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
lorre Posted May 27, 2013 Author Posted May 27, 2013 Morgen ben ik terug op het land, mijn foto toestel is wel gesneuveld maar kan met mijn gsm een nemen. Hopelijk is die dan duidelijk genoeg. Quote Ist vandage ni tis vo morge
lorre Posted June 9, 2013 Author Posted June 9, 2013 Ter info, Ik heb dan ten tijde vlug eens gesproeit en merk in de 2 weken tijd ertussen dat alles hetzelfde blijft er komen geen plekken meer bij. En de planten blijven mooi groen en groeien goed door. Quote Ist vandage ni tis vo morge
Recommended Posts