Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb ook een bijen hotel gemaakt (vandaag afgemaakt).

ik heb ervoor gebruikt; bamboe stokjes, riet, fluitenkruid, hout blokken en gaten bakstenen.

Allen nog even een mooi plekje zoeken.

hier een foto:

dscf169523131374327911.jpg

details:

dscf169317181374333733.jpg

dscf169232341374333869.jpg

hier nog een handige link

http://www.bijenhouders.nl/files/downloads_winkel/08%20Bijenfolder%20Solitaire%20bijen%20090630.pdf

"Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen."

http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/

• 3 weeks later...
Geplaatst:

mooi hoor, en leuk al die verschillende materialen erin

Mijn hotelletje heeft toch goed getrokken.. veel bijtjes en al 23 gaatjes dicht gemetseld

Direct even je link open gedaan om te bekijken..

Een ware prutser/beginneling :P

• 1 year later...
Geplaatst:

ik zie hier heel mooie hotels voorbijkomen heeft er iemand nog een idee voor mij naar welke richting de voorkant het best gezet kan worden? (en welke (wind-) richting juist niet? Ik las al dat bijen van zonnige standplaatsen houden. Nou dat is geen probleem hier aangezien het balkon pal op het zuiden staat (beetje zuid zuid zuid-oost om precies te zijn), maar wel kan het hier winderig zijn omdat ik 8 etages hoog zit (30 meter boven straatniveau reken ik) en dat vooral in de wintermaanden. En wat als het inregend tegen de "voorgevel" Kan dat kwaad? hieronder nog een foto van de schutting die ik in mekaar heb gezet, dat is een mogelijke plek om het hotel wat ik wil gaan maken aan te bevestigen (als ik 'm er vlak tegenaan bevestig kijkt t hotel uit in westelijke richting )iemand tips voordat ik aan de slag ga?fotoos-13-september-14-tm-t-kar-proef-01577961411134568.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...