k_clevers Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Beste, Ik zet mijn eerste stapjes in het moestuin gebeuren ... Ik ben gek op rabarber : Kan ik de plantjes, die momenteel nog in de tuincentra te koop zijn, nu nog planten ?(normaal bloeien ze nu lees ik internet ) thxKristof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Ja dat kan en met wat geluk kan je dit jaar ook oogsten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Rabarber is een meerjarige plant.Je kan die gerust nu planten. Wel enkele dingen in acht nemen. Het eerste (en mogelijks ook het tweede) jaar best niet oogsten zodat de plant goed kan ontwikkelen. Af en toe wat extra voeding en een plaatsje zoeken in de tuin waar het toch mooi zonnig is. Verder vochtgebrek voorkomen. Na een aantal jaren als de plant erg groot is kan je deze uitgraven en met een spade de buitenste jonge wortels afsteken en zo je plant vermeerderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_clevers Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal ze bestellen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
liefhebber Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Beste Kristof,ja hoor, dat kan best. Ik heb vorige week nog 2 rabarbers geplant, en die doen het prima. Zorg wel voor voldoende bemesting, want rabarbers zijn grote eters! Verder zijn ze reuze gemakkelijk, het kan bijna niet fout gaan. Liefhebber Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Waar had je gelezen dat ze normaal nu bloeien? Want niet alle soorten bloeien altijd. En je haalt de bloem er ook het beste uit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts