Geplaatst: 28 mei 201312 j Toch maar de titel van het topic zo positief mogelijk gemaakt.. Mag toch hopen dat onderstaande tekst niet 100% klopt.. 'We krijgen de koudste zomer in 200 jaar'dinsdag 28 mei 2013 om 14u24 De aankomende zomer wordt de koudste die West-Europa in 200 jaar heeft gekend. © ImageGlobe Dat voorspelt de Franse weerzender Météo. Het zou de koudste zomer sinds 1816 worden. Vooral onze buurlanden en de landen in het zuiden van Europa krijgen het hard te verduren. Volgens Météo wordt het koud en nat in onder andere Spanje, Frankrijk, Portugal, Duitsland en Oostenrijk. 1816 was niet alleen het jaar ‘zonder zomer’. Het jaar ging de geschiedenis in als ‘jaar van de armoede’. De gemiddelde zomertemperatuur zakte toen wereldwijd met 0,4 tot 0,7 graden. Dat zorgde voor mislukte oogsten en bijgevolg voedseltekorten in onder meer Frankrijk, Engeland, Ierland, de Verenigde Staten en Canada. Na de eerste vijf koude maanden van 2013 is de kans dus groot dat een ongewoon regenachtige en sombere zomer zal volgen. Toch nog een beetje goed nieuws: september en oktober worden droger en warmer, aldus France Météo. (AVE)http://www.knack.be/nieuws/buitenland/we-krijgen-de-koudste-zomer-in-200-jaar/article-4000314433045.htm# > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 mei 201312 j Nu we hebben de eerste zomerse dag gehad, Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 28 mei 201312 j een zomer dus voor ned. gewassen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 28 mei 201312 j Wilt u alstublieft niet van die deprimerende berichten posten dennislp. Dank u.... To plant a garden is to believe in tomorrow.
Geplaatst: 28 mei 201312 j Tjonge, hoe vaak zijn er wel geen rare zaken voorspeld, die totaal niet uitkwamen? Horrorwinters bijv. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 mei 201312 j en waterbommen. ( en dat de dag voordat het bommen had moeten regenen ) Nee. Ik weiger deze voorspelling gewoon te geloven. Al zou de kansberekening ( iets anders is het echt niet ) laten zien dat de kans groter is op een slechte zomer. Er is altijd ook kans op een gewone of een mooie zomer. Zoals wel eerder gevraagd: Ik eis aub een zomer met alle dagen 21gr, niet te veel wind ( mn Delphiniums !! ) 3x in de week leuke buien, graag tussen 4 en 6 in de ochtend, Eéns in de 3 weken bijna een hittegolf ( voor de broodnodige luierdagen in de schaduw ) En zoals gezegd : AUB.
Geplaatst: 30 mei 201312 j De eerste site die ik bezoek mbt tot weersverwachting zomer 2013 is optimistisch! http://informatie.plazilla.com/zomer-2013-verwachting-voorspelling-hoe-wordt-het-weer-van-de-zomer-2013
Geplaatst: 30 mei 201312 j Ik denk dat we sowieso qua weersvoorspellingen op lange/zeer lange termijn een beetje aan het doordraven zijn, dus dit soort berichten neem ik met een kilootje zout
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.