Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Leeft mijn vijgenboom nog?

Kim412

Recommended Posts

Ik heb vorig jaar een vijgenboompje geplant, goed beschermt deze winter en hij maakte ook weer groene knoppen aan in het voorjaar. Maar meer als die knoppen is het nog niet geworden. Als ik met m'n nagel een stukje bast wegschrap is het groen eronder. Ik denk dat hij nog niet dood is maar wanneer gaat ie het weer doen?

Is het normaal dat een vijg pas zo laat uitloopt?

Gr. Kim

Alles wat je aandacht geeft groeit!

Zelfde hier, vorig jaar gezet maar het hele jaar bijna geen teken van leven gegeven. In de volle zon, krijgt soms een extra plens water maar is de laatste 2 weken kleine groene blaadjes aan het maken, dus geduld hebben denk ik

Hoi,

Je vijgenboom leeft waaschijnlijk nog, zolang de knoppen groen zijn (even goed kijken want het buitneste blad kan bruin zijn).

Als een vijg in de volle grond staat heeft hij niet veel water nodig, al helemaal niet als er nog geen nieuwe bladvorming is. Mijn vijg staat er inmiddels aardig bij, kwam erg laat op dit jaar, maar zit nu wel vol vijgen!! (zeker al een stuk of 20!) Leuk en dankbaar plantje! Nou ja, zeg maar gerust plant!!!

Een van mijn vijgen, kleine plantjes nog, krijgt nu pas blaadjes, vorige week nog niets aan te zien, nu dus wel.

Dat duurt dus wel vreselijk lang vind ik ook.

Ze staan tegen een zuidmuur maar die laatkomer was wel eventjes overschaduwd door de geraniums, die laatste durven nogal woekeren geloof ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Heb ook van de vijgen, als ik dat al vijgen noemen mag, ook een foto gemaakt.

Door de strenge vorst zo laat op het jaar zijn ze nu wel veel kleiner dan toen ik ze plantte vorig jaar.

img661324191370963821.JPG

img661430191370963852.JPG

Maar er zit leven in en dat is het voornaamste. Ze hadden ook al last van de ratten, door hun gangen te graven zaten de wortels van de vijgen en die ene druif gedeeltelijk in de lucht, en / of afgeknaagd.

Smerige beesten!

Mollen zijn het niet want er is nergens een molshoop te zien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.