supercel80 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Deze pompoen is zo'n 2 maanden oud, maar sinds een week is de plant zijn (grote) bladeren verloren. ik vraag me af of deze nog levensvatbaar is of dat ik overnieuw moet beginnen? Ik vrees het laatste, maar ik wil het graag zeker weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bert1239 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Ik ben ook wel benieuwd, want mijn pompoenen staan er ook zo sneu bij. Bij mij zit er nog wel leven in en vormt zich ook nieuw blad. Waarschijnlijk redt hij het wel. Maar je kunt natuurlijk voor de zekerheid opnieuw zaaien. Quote Beter 1 kip in je buik dan 10 in de lucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-sanne Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Ik had er 4 opgekweekt, bij 2 gingen de bladeren ineens hangen en gingen ze dood, hetzelfde als bij m'n augurken... Ze stonden niet eens buiten maar in m'n kas...Zou het weer van de afgelopen tijd te slecht zijn voor ze??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Denk toch dat deze zieligerd best kans heeft om hier doorheen te komen hoor. De warmte gaat er nu de komende week echt wel komen.Gewoon zo laten , al zou ik hem geloof ik los maken van dat stokje, plat leggen zoals ie valt en dan fixeren met 2 stokjes links en rechts van zijn stammetje ( niet aanbinden ), zodat ie niet door de wind over de grond kan gaan schuren. Of moet ie van jou de lucht in ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 Ik zou een cm of 10 naast dat plantje een nieuw pompoenzaadje zaaien. De kans is groot dat je op twee weken tijd een grotere en sterkere plant bekomt dan dit die zeker nog wel vrucht zal geven. Als deze intussen toch nog aan een groeispurt begint, kan je kiezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
supercel80 Posted May 31, 2013 Author Share Posted May 31, 2013 Ik zal hem losmaken van de stok en er twee stokken omheen zetten. Ik heb in de kas nog een sterke plant. Maar ik ben huiverig om hem nu al buiten te planten. Misschien wachten tot na het weekend als de temperaturen nog wat hoger zijn. Dit is de plant uit de kas: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 je kunt die eerste misschien nog helpen met een vliesdoek tunneltje de tweede wel even goed laten wennen = afharden hoor anders gaat ie de weg van de ander op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elizabet Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Ik sluit even aan als ik mag: Mijn pompoen en courgette staan allebij in de volle grond, maar zijn allebei nog best klein. Wel stevig, maar maar een stuk of 4 flinke bladeren en wat kleintjes in aanbouw. Plantjes zullen 15 cm in doorsnee en ook zoiets hoog zijn, denk ik. Nu hebben ze al wel bloemknoppen (courgette staat op t punt van openbarsten) Kan ik beter de bloemknoppen verwijderen zodat de planten nog wat kunnen groeien, of kan t geen kwaad? Quote elizabet.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Ik laat die gewoon groeien. Als de plant nog niet sterk genoeg is, zullen die eerste vruchten zich toch niet volledig ontwikkelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts