Geplaatst: 13 augustus 201311 j Sorry om te horen. Ik.zelf heb hier 2 aquaria's staan , dus het nodige aan ervaring is er wel. Maar bij uitstek forel waa mijn voorkeur naar omdat deze zelf uit een koud klimaat komen. En een zuurstof rijke helder water nodig zijn. Ik ze in de winter niet hoef bij te verwarmen , zoals bij tilapia's wel moet. Maar we zullen zien.
Geplaatst: 15 augustus 201311 j Als ik zo het zo zie vraag ik me wel af waarom je het zo moeilijk maakt? Als je met aquaponics, zelf geweekte hommels en gefilterde lucht gaat werken is het dan allemaal nog wel de moeite waard? Zoiets kun je je afvragen natuurlijk ( heb niks tegen die vraag ) , maar bij mij komt zo'n vraag dus geeneens óp ! Heerlijke hobby. En een heerlijke hobby mag wat kosten; moeite en/of geld.Echt klasse allemaal ! Geen moeite sparen en voor het optimale gaan.Bij mij wél de vraag of je misschien niet beter ook teelten toch gewoon buiten kunt zetten, omdat ze soms nu eenmaal beter buiten groeien. Die radijsjes hebben het gewoon beter buiten. Kolen toch ook wel liever buiten 's zomers dacht ik. Maar zo'n kas geeft giga veel mogelijkheden ! Top.
Geplaatst: 15 augustus 201311 j Als ik zo het zo zie vraag ik me wel af waarom je het zo moeilijk maakt? Als je met aquaponics, zelf geweekte hommels en gefilterde lucht gaat werken is het dan allemaal nog wel de moeite waard? Zoiets kun je je afvragen natuurlijk ( heb niks tegen die vraag ) , maar bij mij komt zo'n vraag dus geeneens óp ! Heerlijke hobby. En een heerlijke hobby mag wat kosten; moeite en/of geld.Echt klasse allemaal ! Geen moeite sparen en voor het optimale gaan.Bij mij wél de vraag of je misschien niet beter ook teelten toch gewoon buiten kunt zetten, omdat ze soms nu eenmaal beter buiten groeien. Die radijsjes hebben het gewoon beter buiten. Kolen toch ook wel liever buiten 's zomers dacht ik. Maar zo'n kas geeft giga veel mogelijkheden ! Top. Haha zoals jij zegt had ik het willen zeggen!
Geplaatst: 15 augustus 201311 j Klopt . De maïs was bij voorbeeld gewoon echt om te kijken of het kon en of er verandering in zou zitten. Deze zijn namelijk een maand later gezaaid als dat het buiten moest. De andere kleine zelfs weer twee weken later. En als je ziet zijn ze behoorlijk ver. Maar nogmaals , de kas stond er pas in juni. Normaal zouden we in de kas dus alles wat goed buiten groeit al twee maanden eerder kunnen zaaien. Als niet misschien zelf 3. M.a.w. de radijs kan dus in januari februari al gezaaid worden. En dat bied een heleboel mogelijk heden ten opzichte. an wat je kunt eten. Nu maar hopen dat die motten er niet zo vroeg bij zijn. We hebben trouwens nog wat doek over en kunnen ook nog kleine tunneltjes maken Groeten!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.