Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Thymus citriodorus aureus en Lady D, winterhardheid?

Jorieke123

Recommended Posts

Wij halen elke week pallets vol met lelijke groente en fruit van een marktkraam. Daar zitten de laatste tijd ook leuke kruidenplantjes bij. Half verdord, maar na wat extra zorg worden ze weer mooi groen. Ananassalie, munt, en nu een 5-tal tijmplantjes.

4 maal Thymus citriodorus aureus en 1 maal thymus citriodorus 'Lady D'.

Zijn die tijm-soorten een beetje winterhard? Ik plant ze in een 'bak' bovenop een stapel bakstenen. Er groeien al van allerlei rotsplantjes. En ze zullen niet veel last hebben van wind. Want er staat een schuur aan hun noord-west kant, en een aantal hekjes en boompjes zullen de oostenwind wat temmen. Ze staan een groot gedeelte van de dag in de volle zon. Ook staan ze heel droog, er blijft geen water staan (zandgrond, en dan ook nog eens een verhoogde bak)

Ik doe liever niet al teveel moeite om ze in leven te houden, als ze het niet redden dan is dat maar zo. Ze hebben er bij de kweek voor dit doel (knippen, en dan weggooien) niet echt op gelet dat het winterharde soorten zijn. Dus ik weet niet of iemand hier deze soorten heeft staan?

• 3 weeks later...

Ik weet niet of het nog relevant is is maar de aureus staat er bij mij op dit moment prachtig bij. Hij heeft de hele winter in een 11 liter pot op de tuin buiten gestaan, dus heeft best flinke klappen gehad maar doet het nog altijd prima.

Lady D die heb ik niet, dus daar kan ik je niets over vertellen