Jorieke123 Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Wij halen elke week pallets vol met lelijke groente en fruit van een marktkraam. Daar zitten de laatste tijd ook leuke kruidenplantjes bij. Half verdord, maar na wat extra zorg worden ze weer mooi groen. Ananassalie, munt, en nu een 5-tal tijmplantjes. 4 maal Thymus citriodorus aureus en 1 maal thymus citriodorus 'Lady D'. Zijn die tijm-soorten een beetje winterhard? Ik plant ze in een 'bak' bovenop een stapel bakstenen. Er groeien al van allerlei rotsplantjes. En ze zullen niet veel last hebben van wind. Want er staat een schuur aan hun noord-west kant, en een aantal hekjes en boompjes zullen de oostenwind wat temmen. Ze staan een groot gedeelte van de dag in de volle zon. Ook staan ze heel droog, er blijft geen water staan (zandgrond, en dan ook nog eens een verhoogde bak) Ik doe liever niet al teveel moeite om ze in leven te houden, als ze het niet redden dan is dat maar zo. Ze hebben er bij de kweek voor dit doel (knippen, en dan weggooien) niet echt op gelet dat het winterharde soorten zijn. Dus ik weet niet of iemand hier deze soorten heeft staan? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Alle citriodorus varianten zijn wel vorstbestendig maar zeker niet winterhard. Afdekken dus.Overigens beschouw ik beide eerder als siertijmpjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted June 23, 2013 Share Posted June 23, 2013 Ik weet niet of het nog relevant is is maar de aureus staat er bij mij op dit moment prachtig bij. Hij heeft de hele winter in een 11 liter pot op de tuin buiten gestaan, dus heeft best flinke klappen gehad maar doet het nog altijd prima.Lady D die heb ik niet, dus daar kan ik je niets over vertellen Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Ik had ze ondertussen nog steeds niet uitgeplant, ga ik nu toch maar doen. Bedankt voor de antwoorden! Ze komen er vooral voor de sier te staan, om af en toe even aan te ruiken ook Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Ja ik weet hoe dat gaat hahaha, heb hier ook veel soorten om vooral aan te snuffen hihiDe aureus vind ik zelf wel een hele mooie. Lekker opvallend geel groen en vormt een mooi tapijtje Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts