Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Recepten van Thessa

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
096271_mi_tb_1.jpg

even snel, als ik zelf foto's ga maken,duurt het even..

ha maar die heb ik wel dan duw je de prut erdoor heen met de bolle lepel....had ik niet aan gedacht....

ik denk ook dat die roer zeef niet geschikt is voor hele kleine pitjes zoals de braam of bes daar lukt het mij niet mee...

ga het proberen !

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Is dan gelei niet veel makkelijker dat je door neteldoek zeeft, volgens mij is dat enigste verschil tussen jam en gelei

en veel praktischer, je kookt iets stuk dan door neteldoek en goed wringen en je hoeft niks te ontpitten of te priegelen met zeef.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Met de pitjes die overblijven, waar nog steeds wat vruchtvlees omheen zit, maken wij nu wijn. We hebben het nog niet geproefd, maar het ruikt al goed

De pulp die DAAR dan weer van overblijft, gaat naar de varkens.

Geplaatst:

Haha worden je varkens dronken!

Geplaatst:

Heb ik eens op tv gezien, dat kersen na het zeven van brandewijn aan kippen werdt gegeven, die waren echt straal bezopen en vielen om,

bleven op een kant liggen slapen enzv.

Best wel grappig maar ook beetje zielig was niet expres meer niet nagedachte actie.

Geplaatst:

Ja een dronken kip lijkt me niet zo gevaarlijk ... maar een varken die straalbezopen is

Geplaatst:
  • Auteur

ha ha zie het al voor me, ik ga het overige pulp met de zeef proberen en de rest gaat weg hoor, wie weet als ik wat meer ruimte en tijd heb ga ik de wijn eens proberen...voor nu hou ik het bij de jam, gelei, saus, limonade en sap of....als de wijn nu echt supper is.....horen we dat natuurlijk graag..... wie weet....ga ik nog wel uurtje later te bed....

Geplaatst:

Hihi nu krijgen 4 varkens steeds het laatste-laatste-laatste beetje van 2 kilo bramen. Dus eerst sap er uit, dan vruchtvlees, dan het meeste smaak er uit, en die pitjes met wat prut gaat in de trog.

Ze hebben niet eens langer uitgeslapen de volgende ochtend

Geplaatst:
  • Auteur

vandaag van een lieve meneer ruim 30 kg kersen gekregen ( moet haast wel meer zijn heb 4 volle zeven in de ontsapper gehad en daar past 10 kg in en heb nog bij gevuld tussen door gok op 40/50 kg......)

ze waren gebarsten door het vele water en hij kon ze niet meer kwijt....wel aan mij ...voor niets

in ruil voor doos jampies dan

heb heerlijke limonade & jam gemaakt en er volgt nog saus.

verder zijn alle kersen in de ontsapper gegaan voor verdere verwerking het ontpitten was veel te veel werk

met de prut die na het ontsappen over blijft heb ik het volgende gedaan; in een was zakje ( die voor de BH's ) grote soep lepel vol en uitkrijpen !! werkt heel goed en lekker http://snel ! de pitten en stelen blijven achter en schut je er zo uit voor de volgende lading er weer in gaat. ik heb heel weinig afval over op deze manier (wel even plastic handschoentjes aan doen ....)

en om de jam beter te binden heb ik een appeltje mee ontsapt en uitgeknepen, weet morgen het resultaat ......

** in de ontsapper als eerste lading zak appels met 1/3 kersen 2 zakjes vanille suiker en ongeveer 200 gram suiker

= heerlijke limonade geworden , had uiteindelijk 2 liter flessen en 2 koffie melk flessen a 750 ltr.

ik hou jullie op de hoogte ! over de opbrengst/ hoeveelheid....

Geplaatst:
vandaag van een lieve meneer ruim 30 kg kersen gekregen ( moet haast wel meer zijn heb 4 volle zeven in de ontsapper gehad en daar past 10 kg in en heb nog bij gevuld tussen door gok op 40/50 kg......)

Wat een schat die man

maak je ook een beetje kersenijs met yoghurt..dat is mijn favoriet.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Of kersen inmaken op siroop... Mjam!

Hoe lang ben je bezig met 40 kilo kersen?

Geplaatst:
  • Auteur

ben gistern ochtend begonnen tot 23.30 en ben nu weer uurtje bezig en moet nog een volle sappan en 15 liter verwerken......

en al had ik een ijsmachine....had ik het gedaan..... lijkt me heerlijk.....

Geplaatst:

Pfff, wat een karwei!

Heb je een gistingsfles? Ik heb hier nog wel een receptje voor kersenwijn liggen denk ik.

Geplaatst:
  • Auteur
Pfff, wat een karwei!

Heb je een gistingsfles? Ik heb hier nog wel een receptje voor kersenwijn liggen denk ik.

nee heb ik niet hoe ziet het er uit ? misschien ligt er wel ergens een geschikte fles....

Geplaatst:

** in de ontsapper als eerste lading zak appels met 1/3 kersen 2 zakjes vanille suiker en ongeveer 200 gram suiker

= heerlijke limonade geworden , had uiteindelijk 2 liter flessen en 2 koffie melk flessen a 750 ltr.

Ik weet niet hoe je komt aan de hoeveelheid suiker maar lijkt me ernstig te weinig als je de normale siroop recepten leest.

als je de siroop wilt bewaren lijkt me dat zeker belangrijk, ga je gelijk alles gaat opdrinken mischien niet.

in iedergeval denk ik dat het zo gaat schimmelen in de fles als je te lang bewaard.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik weet niet hoe je komt aan de hoeveelheid suiker maar lijkt me ernstig te weinig als je de normale siroop recepten leest.

als je de siroop wilt bewaren lijkt me dat zeker belangrijk, ga je gelijk alles gaat opdrinken mischien niet.

in iedergeval denk ik dat het zo gaat schimmelen in de fles als je te lang bewaard.

hoi ik weet het hoor, in eerste instantie wilde ik sap maken maar die was te gewoontjes....dus beetje vanille en suiker er bij was ie weer te zoet.....ik had op dat momend geen zuiversap om aan te vullen dus vandaar....

heerlijk half limo half water eerste fles is al op dus die andere 3 komen niet aan bederven toe hoor

enne ik zit nu op 4 flessen limo , 73 potten jam en 10 flesjes saus ..en ben nog lang niet klaar....

er ligt nog rabarber klaar om rabarber/kersenjam te maken....lekkerrrrrrrrrrrr

moet eerst naar de winkel geleisuiker halen

Geplaatst:

Oke ik zou het jammer vinden van al je werk als het dan niet goed blijft, hier was de siroop voor bewaren maar iedereen vindt het ook erg lekker

dat van bewaren ook niks komt

Geplaatst:
  • Auteur

ha ha veel te lekker he, deze kersen zijn zo zoet, heerlijk ! en mensen geloven bijna al niet dat het halva jam is....nu helamaal niet meer

er staat nu een pan rabarber/kers op voor de jam ben benieuwd.....

Geplaatst:
  • Auteur

de gekregen kersen....

resized_236_64c6621136269010029fbb35a27caec0.jpg

dit is de waszak uitvinding....doe een hnd vol natte moes in de was zak en knijp het uit, het werkt heel snel en effectief !

resized_236_08e8602429c3de23783cdc445a6b2a1d.jpg

resized_236_2d1e4cf9a019733c6d2ffe06bf74904f.jpg

resized_236_f1ffd08886684b2aab677d76a5e75e1b.jpg

resized_236_267e67e33346eee4ec8e260fc30cb093.jpg

de opbrengst halve wege.....

resized_236_76d30bdda9142119517166236f258bcd.jpg

Geplaatst:

Wow wat een produktie, petje af! Slim dat waszakje..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit. Kan je weer een paar broodjes jam eten.

Geplaatst:
  • Auteur

ha ha ja het vergt wat schoon maak kunsten ....

en de rabarber / kersen jam is lekker !! eigenlijk nog lekkerder als pure kersen jam, ondanks de gelei extra is ie best wel zoet, die met rabarber is heerlijk fris !! jammie jammie zelfs de kids blijven snoepen

en nu staat er rabarber/kersen moes op het vuur !! lekker voor zo bij het avond eten.....jammie.....

nou inmiddels gegeten en de moes als toetje door de yoghurt !! heerlijk

helaas begin van de avond wel hele pan keresen jam aan laten branden 4 liter weg moeten gooien, zonde....

nu de allerlaatste potjes gevuld met de kersen jam en klaar !!!

nou ja klaar...nu nog de etiketten er op en stofjes knippen en er op vast maken met elastiekje...

he he ga nu aan de bramen beginnen.......

had gisteren halve emmer geplukt ga zo de andere kant van de heg plukken....heb ik weer een volle sappan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.