Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Recepten van Thessa


Thessa

Aanbevolen berichten

leuk om te lezen dat er mensen van genieten !

weer druk in de weer geweest, gemaakt ;

bramen/aardbei limo

bramen/rabarber limo

appelmoes en sap ( net 4 kisten uit een tuin mogen plukken )

rabarber moes

pruimen jam

vruchtenmixjam van onbespoten fruit

appel/pomoen jam

ga nog veel meer maken 2 okt sta ik op een bio/streekproducten markt ! leuk !!

en ga nu appeltaarten bakken met kleine paddenstoeltjes er op ( cupcakes met marsepein versieren )

dan gaat er natuurlijk ook een naar de gulle gever van de appels !!

gaaf he dat zo veel mensen er bij nadenken dat ik het fruit wat hun niet gebruiken wel kan gebruiken !! supper !!

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

leuk om te lezen, bedankt !! en je hoeft niet te wachten hoor met proeven, het is eigenlijk meteen lekker

 

gisteren op een bio/streekproducten markt in ons dorp gestaan, en zo veel leuke reacties gehad en supper verkocht !!

ga zeker vaker op deze markt staan, zulke leuke en doelgerichte mensen, echt een hele leuke dag gehad, en....

aan het einde 300 gram gemixte paddenstoellen en kilo zoete aardappel geruild met de paddenstoellenman van de markt tegen een aantal potten jam

al 2 keer van kunnen eten jammie van ruilen komt dus ...geen huilen

en....ook een stevia stekkie gebietst bij een klant...die komt ook nog een keer "ruilen".....

 

en nog een heerlijk salade receptje wil ook even delen...'

eikenblad sla, krulsla , venkelgroen, snijbiet, rodebietenblad en goudsbloemblaadjes op een rode bietjes carpacio

overgoten met veigendip, sladressingolie, honing mix en vervolgens gegarneerd met geitenkaas, veigen en japanse framboosjes

en lekker !!

 

had er ook spiesjes bij met om en om ; blaadje basilicium, mozerella, tomaat, komkommer. iets peper en zout er over ...

jammie en leuk om te zien !

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ,

ik vertel altijd dat het puur "uitdehandgelopen" hobby matig is, en heb dus geen kvk handel nummers of iets ....

verder mag je een x bedrag bij verdienen zonder dat aan de belasting op te geven, en ik kom daar nooit overheen...( helaas )

maar als de markt waar ik afgelopen zondag was maandelijks wordt ga ik wel een kvk nummer aanvragen, dan zou ik ook wat groter willen uitpakken en meer onder nemen

verder heb ik de waren wet uitgeplozen, en voldoe ik aan alle regels !

aan de weg heb je eigenlijk een vergunning nodig, maar ik ken de hootemetoot uit deze gemeente en die vermelde dat zo lang niemand er last van heeft en het geen gevaar op leverd het geen probelemen geeft.

het is hier in deze omgeving heel gewoon om je overige groenten e.d aan de weg te verkopen, je kan een rondje fietsen en heel divers en goedkoop ( bv bloemkool .50 cent enz ) eten de hele week zonodig

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thessa, nu ben ik heel benieuwd hoeveel je mag omzetten of winst mag boeken voor je het moet aangeven bij de belastingdienst.

Ik zit er ook aan te denken om een eigen bedrijfje naast t werk op te starten maar ik weet niet wanneer ik iets echt ga verdienen. Dat is altijd de vraag.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thessa, nu ben ik heel benieuwd hoeveel je mag omzetten of winst mag boeken voor je het moet aangeven bij de belastingdienst.

Ik zit er ook aan te denken om een eigen bedrijfje naast t werk op te starten maar ik weet niet wanneer ik iets echt ga verdienen. Dat is altijd de vraag.

 

de laatste keer dat ik het na keek was het 3800 euro.

misschien is het nu veranderd maar je kunt zo even op de site kijken van de belasting....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verstandiger om er onder te blijven, zelfs al zou je kunnen groeien. Met het inschrijven bij de KvK ben je bedrijf, en dan komen er allemaal rekeningen op je mat waarvan je niet eens wist dat ze bestonden (bij wijze van spreke) *

 

Bovendien ben je dan tegenwoordig automatisch geregistreerd bij de Belasting Dienst. Niks mis mee. Als je volwaardig een salaris zou kunnen genereren. Dan is belasting betalen normaal.

 

Maar als je er maar een klein beetje bovenuit zou komen boven die ondergrens, is het voordeliger er gewoon onder te blijven. Je krijgt voorlopige aanslagen, schattingen, veel gedoe. Ik kan het weten. En je zit er aan vast. Als je een jaartje minder draait, of even geen zin in je jam hebt, blijven de aanslagen komen. Die kunnen wel weer gecorrigeerd worden, maar om even een indicatie te geven: het jaar 2009 is net afgerond voor mij... Ben je twee jaar verder om eventueel weer terug te krijgen wat je in eerste instantie teveel had betaald.

 

Advies: blijf je het als hobby zien: houd het als hobby. Wil je het als volwassen bedrijf zien: alleen maar vruchtvol als je het ook veel groter opzet, en je alle bijkomende kosten er uit kunt halen, en dan nog steeds winst kunt maken.

 

 

* andere ziekenfondsregeling, andere banktarieven etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he had geen idee.....wat een toestand...

ik blijf ver onder het bedrag hoor, als je al je uurtjes zou rekenen ( van bv planten boom, snoeien, plukken, verwerken enz )

zou de 2.50 of 3 euro voor een potje niet eens kunnen

dank voor je advies, mijn man had ook erg zijn bedenkingen.....nu weet ik het zeker.....

maar ga zo lekker door, vindt het veel te leuk

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een zelfstandig ondernemer kan meestal maar moeilijk zijn echte uurloon doorrekenen. Gebeurt vaak genoeg dat het personeel er beter aan toe is (financiëel) dan de 'baas' zelf...

 

ut is wat he.....we kunnen beter weer gaan ruilen....

ik probeer het vaak maar lukt niet altijd .....

op de markt zondag wel...een 300 gram mix paddo's en kilo zoete aardappels voor 4 potten jam....

en er volgt nog een stevia stekkie en een framboos stekkie voor dito potjes en de gaas mat en japanse framboos van vorige week zijn betaald met lekkerijpakket en....de moestuin huur gaat in appeltaarten

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo koffie tijd ! ben even alleen dus mooi bij de computer maar hoe .....jammer dat jullie niet kunnen ruiken en proeven door de computer....

heb vanmiddag kruid koek gebakken op de plaat met wortel jam er tussen en lekker ..... resized_236_854d21a89b5f84e5b0abaa4e9cfc9c67.jpg236_76afb73786bf70ed35ac687850394ede.jpg

 

het recept;

 

wortel jam;

800 gram wortels gesneden

2 sinassappels

1 pak gelei suiker gewoon

kaneel

zakje vanille

gekookt en gepureerd

 

kruidkoek;

700 gram zelfrijzendbakmeel

500 gram basterdsuiker ( kan iets minder is zoet genoeg )

1/4 t.l. zout

3 t.l koek kruiden

500 gram melk

100 gram roomboter

walnoten

evt naar smaak maar zeker aan te raden;

worteljam of spijs

 

droge ingredienten door elkaar roeren

melk verwarmen met daarin de boter dit door de droge bestanden mixen wordt een glad en nat beslag

helft uit laten lopen op bakplaat jam er op smeren en rest er over heen laten lopen. en walnoten er op.

60 minuten op 180 graden bakken.

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thessa, wordt je van al die lekkerheden niet een beetje eehm breed gevormd? Als ik al je lekkere taarten langs zie komen en ook nog al die andere heerlijkheden dan kom ik al aan als ik er naar kijk. Niet dat we niet graag naar al die foto's willen kijken hoor

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hele huis ruikt naar ; sinterklaas....

de smaak ; echt kruid koekerig of beetje speculaas , oranje koek heeft er ook wel wat van weg hoor

 

en ja....moet er wel een beetje op letten maar zo lang ik niet stil ga zitten kan ik bijna eten wat ik wil.....

zonder dat ik wil afvallen dan

ben zo bezig altijd

maar er mag wel 10 kilo van af hoor, maar ben zo fit/gezond en echt niet heel zwaar met gewicht van 78 kilo op lengte van 1.75....spieren zijn zwaarder dan vet zegen we maar.....

met al dat spitten en uitmesten ....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel weer zo. Je bent idd een bezig bijtje met al dat inmaken, ontsappen en al dat bakken van taarten ed.

 

Lekker dat je huis ruikt naar 'Sinterklaas'. Hopelijk niet een ouwe mannen geur

Ik vind t altijd heerlijk als iets al naar de kaneel ruikt. Kan ik van genieten.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

gisteren de suiker mais in gemaakt ( met dank aan Jorieke voor de tip hoe in te maken )

los van de kolf gehaald ,

gekookt 2.5 min

daarna opnieuw in schoon water opgekookt 2.5 min met wat zout,

en toen op de jam manier in de potten verwerkt.

ook een 2 tal ingemaakt met stukjes paprika lekker voor bv tussen wraps...

( laatste heb ik in het zelfde water 5 min gekookt en het water is niet anders geworden als de ververste versie...

mocht de houdbaarheid goed blijven ga ik het volgend jaar gewoon in het zelfde water 5 min koken en inmaken...)

 

236_56760a2fcbf01477e0b4d75dfe8717f9.jpg

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...