citroen Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 moet de mulchlaag verwijderd worden om fruitstruiken te bemesten Quote
Bit Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Wat ik doe. Ik venieuw ieder jaar de mulchlaag in het vroege voorjaar en geef dat een voorraad-bemesting met koemestkorrels of ruige oude mest oid. De mulchlaag gaat daar overheen en bij grote droogte geef ik dan daarna ook nog water. Wil ik daarna ( zeg in mei ) extra bemesten, doe ik dat met een complete mest met wat meer kalium ( voor de vruchten ) en die geef ik dan óp de mulchlaag, en bij grote droogte water ik dat in. Je zou de mulchlaag wel aan de kant kunnen schuiven en mesten en dan weer terugleggen, maar wees er dan van bewust dat fruitstruiken als bessen , maar ook frambozen enzo erg oppervlakkig wortelen, nou juist met die wortels die de voedingstoffen opnemen. Vaak zie je dat bij het vernieuwen van de laag in maart, als je het oude wil weghalen. zitten de wortels echt tot op de oppervlakte en/ of in de mulchlaag Wil je nú nog mesten, kan je er ook voor kiezen een vloeibare mest te nemen en dat in te wateren. Quote
Recommended Posts