drahreg 48 Geplaatst: 15 juni 2013 Geplaatst: 15 juni 2013 hallo, mijn nieuwe aardbeien (ostara) willen dit jaar niet gaan bloeien wel zetten veel uitlopers , die haal ik er steeds af maar toch niet bloeien, weet iemand een oorzaak , het aardbeienbed is vorig jaar omstreeks sept. ingeplant de grond is bemest met oude schapenmest (5 jr oud),is het koude voorjaar hier debet aan of verkeerd plantgoed, m.v.g. Gerhard Quote breur van Hendrik Jan
RobO Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 (aangepast) aardbeiplanten, waar dan?misschien was je net te laat met planten want de bloei wordt geprikkeld begin/half augustusde bloemen ontwikkelen zich tot de winterrust intreedtostara bloeit normaal vanaf half mei/vanaf half juni, maar we hadden een koud voorjaar ik denk volgend jaar beter..... edit: ja klopt wat Bit zegt, was vergeten dat het doordragers zijn ipv eenmaaldragers 16 juni 2013 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Als de Ostara's nu nog niet bloeien zal dat het gevolg van deze rare winter zijn. Ze maken dus wel uitlopers. Iets wat bij dus andersom is bij mijn Ostara's. Die bloeien ruim, net als vorig jaar maar maakten toen maar heel weinig uitlopers. Nu weer. De plant kan kennelijk niet allebei. Logisch ook wel. Ik zou inderdaad de uitlopers nu nog even blijven weghalen. Duurt even, maar er komt een 2e golf bloei aan voor de Ostara's met een week of wat. Ik zou toch verwachten dat gewoon dit jaar ( maar veel later ) ze gewoon nog gaan dragen.Niet onnodig zwaar gaan bijmesten , maar je geeft wél mest neem ik aan ? Quote
drahreg 48 Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 sorry verkeerde foto, gr Gerhard Quote breur van Hendrik Jan
Claudia69 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Wat de aardbeien betreft, heb ik niet echt een verklaring, ik heb ook geen doordragers staan, maar - en dit is wel een beetje off-topic - de tunneltjes op je foto trokken mijn aandacht. Die zien er erg praktisch uit. Waar heb je die gevonden? Quote
drahreg 48 Geplaatst: 16 juni 2013 Auteur Geplaatst: 16 juni 2013 de tunneltje's zijn eigen bouw, gewoon elektra buis van 2m de afmeting is lengte 3.75 x 1,20 breed dat is ongeveer helft van de tuin gaten geboord van 16 mm om de 53,5 cm op de lengte, de onderste buis is gemaakt van afvoerbuis doorsnee 30 mm, gewoon de hoekjes verlijmen met 90 graden bochten de bovenste steun gemaakt van meranti 2x4 cm, het doek wat erop ligt is van kunststof gekocht bij van der wal Hoogeveen zie website, nog vragen? gewoon ff een mailtje of op het forum m.v.g. Gerhard Quote breur van Hendrik Jan
geedee Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 De Ostara's hier bloeien goed....ook vorig jaar ingeplant...bodem van te voren voorzien van compost en houtas(Ka.). Mogelijk die laatste zorgt voor vruchtzetting. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.