mieke s Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 ik heb een frambozenstruik in een pot staan maar heb de indruk dat hij het niet goed doet zou ik hem best niet in volle grond zetten of mag hij in de pot blijven? Quote
Chrones Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 In mijn topic is net verteld dat hij veel ruimte nodig heeft..nu het nog kan? Beste in volle grond? Nadeel is denk ik wel dat je daardoor heel slecht invloed hebt op de grond.. in een pot gaat dit beter. Quote
Katja1604 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 @Chrones: Hoezo heeft het slechte invloed op de grond? Quote
Chrones Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ik bedoel dat als het in een bak of pot zit je dan beter de grond in de gaten kan houden.... althans hier in Amersfoort is grond heel lastig op peil te houden.. Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ik snap eigenlijk niet dat die pot maar half vol zit.In een pot hebben ze al weinig ruimte en dan zit de pot ook nog maar voor de helft vol met aarde... Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Katja1604 Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Hier staan al mijn frambozen in de volle grond en doen het prima. Quote
Bit Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Wat eelzuhtjuh zegt. Wil je de struik toch heel graag in een pot, geef hem dan een grote pot en zoveel mogelijk grond. Beter in de volle grond ja. Wat is "Bij ons in Amersfoort is het moeilijk de grond op peil houden " ?? In verband met water geven oid ? Quote
Chrones Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 We hebben hier pure kleigrond, al zoveel turf en compost ingedaan maar blijft klei waar het water op blijft liggen als je wat geeft..... wordt er gek van. Vandaar, bij mij in pot doet alles het eigenlijk beter dan in de tuin... Ik geef de voorkeur aan potten voor mij fruitboompjes, struiken en aardbeien en alles omdat ik dan veel meer invloed op de grond heb. Quote
Bit Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Frambozen houden anders best van kleigrond hoor Quote
Chrones Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Ja ok.. Maar ehmm het water blijft op de grond liggen, hoe komt het water bij de wortels?Nu spit ik het steeds om.. Gekken werk Quote
Tekj Geplaatst: 16 juni 2013 Geplaatst: 16 juni 2013 Kleigrond houdt water juist lang vast, dus zal minder snel uitdrogen. Aan de oppervlakte droogt het sneller uit natuurlijk, maar in de grond blijft het vocht er langer in zitten. Als het eenmaal droog is, gaat het er inderdaad niet zo snel meer in. Wellicht dat je 'normale' aarde op de kleigrond legt, wat wel sneller water opneemt. Daardoor blijft de kleigrond dus bedekt en dus natter, hoef je ook niet steeds om te ploegen. Lijkt me ook niet zo goed voor de wortels. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.