Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag Ilse,

4 kers/struik tomaten in 1 pot is een beetje te veel... Ze krijgen dan straks echt last van elkaar... Ik zou er max 2 in doen. Maar beter zelfs allemaal in een aparte pot. Je gaat ook last krijgen met de zon natuurlijk, je wilt wel rode tomaten, daar helpt de zon ook aan mee... Verder worden kerstomaten altijd wat struikerig, dus ook het onderhoud gaat dan lastig (dieven en toppen of blad verwijderen).

Het zijn wel mooie planten trouwens, complment!

gr Anton

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Posted

ojee welke het precies zijn weet ik niet. 1 als plantje bij de intratuin gekocht en de rest gezaaid Maar stond alleen op cherry tomaat....

Ik durf ze neit in de volle grond te zetten aangezien ik hoorde dat tomaat niet zo veel water wil en ik geen afdak wil maken ervoor...

Posted

Het best alle 3 op z'n minst zo'n grote eigen pot. Zitten dan natuurlijk wel afwateringsgaten in de potten he ?

Mooie planten ja. Worden grote planten.

Posted

Gister avond nog na zitten denken over mijn tomaatjes.. Maar ga denk ik toch de gok wagen om ze in de volle grond te zetten. Vorig jaar stonden mijn tomaatjes in een balkon bak en heb ze ook altijd buiten laten staan

Dus wil de gok wel wagen denk ik. Zie ze tenslotte ook wel eens zo bij mensen in hun MM bak staan...