karins70 Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Ik heb een bak met hele grote mooie aardbeienplanten, maar ze zijn veel groter als andere jaren. Ik ben bang dat de aardbeien geen genoeg zon krijgen door het vele blad. Kan ik wat blad wegknippen of is dit niet nodig? Ik ga in ieder geval na het aardbeienseizoen het bed wat minder vol zetten. Quote
prettig gestoord Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Ik heb het vorig jaar wel gedaan, maar het nadeel is wel dat de vogels de aardbeien dus ook sneller vinden! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Sabien Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 (edited) Aardbeien hebben zelf (de vruchtjes) hebben geen zon nodig om te rijpen. Deze rijpen perfect af als ze vb in de schaduw hangen. Om die reden moet je zeker geen blad weghalen. Edit: Mijn info komt inderdaad uit het topic waar Jorg naar refereert. Ik heb destijds nog wat verder daar op door gezocht en enkel de bladeren hebben zonlicht nodig (niet zozeer een hoge temperatuur). Edited June 18, 2013 by Guest Quote
karins70 Posted June 18, 2013 Author Posted June 18, 2013 Ok dat wist ik niet dat ze ook in de schaduw rijpen. Bedankt. Quote
Jorg Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Aanvullend op Sabien: https://www.moestuinforum.nl/aardbeien-hebben-de-vruchten-zon-nodig-t4311-10.html Quote
RobO Posted June 19, 2013 Posted June 19, 2013 ik zou ze wel wegknippen ná de oogst van eenmaaldragersje ruimt zo wat ziekten op en krijgt een minder uitgestoelde plant Quote
Recommended Posts