Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat te doen met moerbeivruchtjes? (witte)

Piroska

Recommended Posts

Ik heb een jonge moerbei in het wildhek staan (ja lullige plek, is er vanzelf gekomen) en dit jaar geeft hij veel vruchtjes. Het is lastig oogsten want de rijpe vallen eraf als je ze aanraakt maar ik pluk nu elke dag een bakje vol en gooi het maar in de vriezer, want ik kan ze niet allemaal opeten.

Is het mogelijk om onrijpe te plukken zodat ze dan verder rijpen of doen ze dat niet?

Op internet staan weinig recepten met moerbeien, ze worden wel zongedroogd verkocht en nu hebben we op het moment verschrikkelijk veel zon hier, iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken zonder dat het een smurrie met vliegen en wespen wordt?

Iemand een ander leuk idee?

Zwarte moerbeien moet je gewoon vers eten; héérlijk! Witte moerbeien zijn wel eetbaar, maar érg vies, daarom verkoop ik ze ook niet meer. Maar als iemand er een goed recept mee heet hoor ik het graag.

Even voor de duidelijkheid; er is een witte moerbei "Morus alba" en een zwarte moerbei "Morus nigra".

Groetjes,

Frank

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Ben blij dat iemand ze lekker vind Maar ik neem toch liever de zwarte.

snap ik, maar deze heb ik gratis aangewaaid gekregen, dan wil ik er ook wel wat mee doen. Vandaag de dochter van een vriend langs, dus at ze ook zo uit de boom.. Misschien zijn ze hier lekkerder? Vanwege het klimaat ofzo?