Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peperkorrel plant....? (Piper Nigrum)

-sanne

Recommended Posts

Bij Vreeken zijn ze, ik kreeg de zaden pas in januari en gezien de favoriete temperatuur op de vensterbank ben ik er toen niet aan begonnen.

Ze hebben een bodemtemperatuur nodig van rond de 28 graden en zonder verwarmd kweekbakje kon ik dat niet geven.

Voor komende winter ga ik het nogmaals proberen.

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Ik heb ooit zaden besteld.. Het zaaien is me niet gelukt. De zaden leken ernstig op de normale zwarte peperkorrels. Voor zo ver ik nu begrepen heb moet je met zo vers mogelijke zaden zaaien: Rode korrels dus. En 't is en blijft lastig.

Vreeken bied ook planten aan, maar die zijn wel erg duur + je moet denk ik LANG geduld hebben. Ik zelf wil de plant ook nog graag, overweeg om hem bij Vreeken te bestellen.. Maar twijfel nog.

Ik heb m een paar keer zien staan en ook ernstig getwijfeld of ik m mee zou nemen (heb gelukkig een verstandigeman die soms op de rem trapt) dus niet gedaan, kannwel even kijken voor jullie als ik er ben?

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

• 3 weeks later...

Ik heb in de winter peperzaad gekocht bij Vreeken en heb tot nu toe al enkele malen getracht om ze te laten kiemen, zowel in pot als volgens de deno-methode, maar tot op heden zonder succes. Ze moeten inderdaad een hoge temperatuur hebben tezamen met een stabiele luchtvochtigheid. Alvorens je ze gebruikt moet je de peperzaden eerst in heet water laten weken. In principe, maar dat is dus tot op heden nog niet gelukt, zouden ze een 30-tal dagen nodig hebben om te kiemen. Moest het me eens lukken, dan laat ik het weten. In tussentijd verblijf ik vol verwachting...

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.

• 3 years later...

De zaden zijn erg moeilijk te kiemen. Net als sommige palmzaden. Deze hebben een constante vochtigheid en temperatuur nodig. Maar het is eenvoudig te doen. Hoe? Wij hebben de zaden in een plastic bakje (van Chinees restaurant is ideaal!) gedaan met een mengsel van potgrond en zand. Deze hebben we laten drijven in een klein aquarium met de temperatuur op 30-32 graden en dat werkt prima! Alle zaden zijn geklemd. Misschien een tip.....ik ga het ook proberen met de Piper Nigrum.