Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ik heb 2 mooie grote stevige courgette planten, waar aardig wat bloemen en vruchten aan komen. Nou zijn er steeds een of 2 courgettes per plant die vanaf de bloem 'snottig' worden. Ze rotten er gewoon af! Nu staat er wel wat onkruid onder, dat de boel wat vochtiger (voor zover dat kan met dit weer) houdt, maar het betreft steeds de courgettes die omhoog groeien. Ze groeien dus niet over de grond (de vruchten die dat wel doen, blijven mooi ).Het rotten begint bij de bloem volgens mij (i.v.m. nare stekels op de plant ben ik er nog niet helemaal ingekropen ), moet ik die er eerder afhalen? Maar dan nog: op de goede vruchten die ik oogst (als ze +/- 10 tot 12 cm lang zijn) zit ook nog een bloem. Heeft iemand enig idee? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erik Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Oorzaak: Niet goed bevruchte courgettes, deze groeien nog wat uit maar rotten aan de punt van de vrucht. Haal de rotte vruchten er af. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Zet er maar wat lavendel enzo rond, dat veel bijen en hommels aantrekt. Je planten zullen wel beter bevrucht worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.