Sunflower Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Hallo Allemaal, Allereerst wat een leuk forum, het inspireert ontzettend, het begint goed de kriebelen In onze tuin stond al een boom toen we er kwamen wonen.We dachten eerst dat het een kersenboom was, maar aangezien de vruchtjes echt heel klein blijven en niet echt een 'kersenkleur' krijgen weet ik het nu ook niet meer . Ik heb nog helemaal geen moestuin ervaring dus weet een van jullie wat voor soort fruitboom dit is? Alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annemie Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Het zou een kers kunnen zijn als ik naar de vorm van het blad, en de vruchtjes kijk. Maar de foto is niet erg duidelijk Hier zijn de kersen ook nog die kleur, die rijpen langzaam af naar donker rood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 ik denk ook een kersen boom kersen beginnen groen en krijgen later de kleur afhankelijk van het ras van geel/rood van rood tot zwart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Kersen, krieken, morellen, iets in die aard.Denk kersen.Smakelijk Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 Kersen of Morellen inderdaad. Ik twijfelde bij mij ook eerst, de vruchtjes blijven heeeeeeel lang klein en dan OPEENS zijn ze op de juiste maat en beginnen ze te kleuren. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunflower Posted July 5, 2013 Author Share Posted July 5, 2013 Hey,Ontzettend bedankt voor de reacties allemaal!Net even op google gezocht en ze lijken inderdaad op morellen Het belangrijkste is voor mij in ieder geval dat het geen giftige bes was ofzo, omdat ze zo klein bleven Maar nu kan ik ze rustig gaan proeven als ze rijp zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 ik proef alles eerst en zie daarna of het giftig is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts