Geplaatst: 7 juli 201312 j Hallo, ik heb een zomerframboos in een grote pot staan, dit jaar voor het eerst geplant. Ik heb al veel framboosjes eraan, nog niet rijp, en er komen ook scheuten uit de grond. Het nieuwe blad lijkt wel verdroogt en nu komt ook in het oude plant enkele gaatjes in het blad. Hij staat in volle zon voor ongeveer 6 uur en ik heb hem bemest bij aanplanting. Wat kan dit zijn? Dit is nieuw blad van de scheuten uit de grond: En dit is oud blad:
Geplaatst: 8 juli 201312 j Ik heb dat ook, het is een doorzichtige larve met een zwarte kop, ben er nog niet echt achter wat het is. Mijn framboos had ook luis, en ik kwam erachter dat je de larves beter kunt zien als je eerst de achterkant van de blaadjes besproeit. Ik heb een uurtje larves eruit staan plukken vorige week, en er is geloof ik geen schade meer bij gekomen. elizabet.nl
Geplaatst: 8 juli 201312 j Auteur Bedankt voor de reacties.Is het verstandig om dit aan te pakken? Of is dit niet heel erg?Ik werk liever niet met bestrijdingsmiddelen maar elk beestje eraf plukken zie ik ook niet echt zitten haha
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.