Geplaatst: 8 juli 201312 j Omdat ik overweeg ook eens kippen te gaan houden was ik overal een beetje gaan loeren en dit is wat ik op het net tegenkwam, een goede leidraad voor beginners vind ik. http://www.imog.be/uploads/media/Brochure_kippen_houden_in_de_kringlooptuin.pdf Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 8 juli 201312 j Mooie brochure Willy, dat komt goed van pas. Ik ben bezig met voorbereidingen, de ren is nu gereed en het hok gaat gebouwd worden. Op het kippenforum voel ik me niet zo thuis, daar moet je veel bladeren en zoeken en door de discussies worstelen. Deze brochure geeft een duidelijke en zo te zien volledige tekst en uitleg, bedankt. Hoe kan ik het beste de brochure bewaren? In Favorieten/Bladwijzers lukt niet. En als document opslaan betekent onvindbaar zijn.
Geplaatst: 8 juli 201312 j huub....als je bij opslaan even goed kijkt waar je pc dat doet is hij toch wel terug te vinden? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201312 j bij opslaan in kun je zelf aangeven waar Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201312 j Een leuke en informatieve folder !! Ik droog trouwens boerenwormkruid tegen de bloedmijt/bloedluis/rode vogelmijt en dat meng ik met het hennepstrooisel op de bodem van het hok. Tot zover, al 3 jaar dus, nog geen enkele mijt gezien
Geplaatst: 8 juli 201312 j heb inmiddels de folder ook helemaal doorgelezen en idd.:duidelijk uitgelegd allemaal Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201312 j Auteur Ik moet wel eerst nog een beetje inwerken op moeder de vrouw hoor, ze wil wel graag eieren maar geen kippen Maar het komt wel, draad voor een afsluiting heb ik al, er lag eer rol bij het groot huisvuil van de buren, recup dus. En hout voor een hok heb ik ook, rest nog al het werk te doen maar eerst de goten repareren aan het tuinhuis, is net gedaan, en de oude kas, de afloop lekt teveel en ik verlies teveel water dat in het 1000 liter vat moet.Waar het kippenhok zou moeten komen moet ik ook nog een gootje hangen aan een afdak, we gaan toch geen eieren rapen terwijl we in de drup staan Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 8 juli 201312 j willy....één tip zorg dat je alle dingetjes gedaan hebt die je moeder de vrouw reeds beloofd had te doen Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201312 j Auteur Ik had beloofd dat ze vandaag met de kleindochter naar zee mocht, Knokke.En daar is ze sedert 10h naartoe zie.Meestal doe ik alles wat ik beloof wel, maar niet altijd onmiddellijk, soms moet ik er enkele nachtjes over slapen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 8 juli 201312 j Belangrijk is dat er helemaal geen kieren in je nachthok zitten Willy, want als je eenmaal bloedluis hebt in je hok ben jij en zijn je kippen helemaal niet blij
Geplaatst: 8 juli 201312 j Wij smeren die kieren (en de hoekjes rond de zitstokken) steeds vol met (oud) frituurvet. Werkt erg goed! Beestjes plakken vast en kunnen niets meer facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201312 j Auteur Hier dan nog een goede uitleg over het maken van een kippenhok.Wie zoekt die vindt. http://home.scarlet.be/compostmeesters/Kippenhok.pdf Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.