Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kippen houden

Featured Replies

Geplaatst:

Mooie brochure Willy, dat komt goed van pas. Ik ben bezig met voorbereidingen, de ren is nu gereed en het hok gaat gebouwd worden. Op het kippenforum voel ik me niet zo thuis, daar moet je veel bladeren en zoeken en door de discussies worstelen. Deze brochure geeft een duidelijke en zo te zien volledige tekst en uitleg, bedankt.

Hoe kan ik het beste de brochure bewaren? In Favorieten/Bladwijzers lukt niet. En als document opslaan betekent onvindbaar zijn.

Geplaatst:

huub....

als je bij opslaan even goed kijkt waar je pc dat doet is hij toch wel terug te vinden?

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

brochure-kip16061373273762.jpg

bij opslaan in kun je zelf aangeven waar

Geplaatst:

Een leuke en informatieve folder !!

Ik droog trouwens boerenwormkruid tegen de bloedmijt/bloedluis/rode vogelmijt en dat meng ik met het hennepstrooisel op de bodem van het hok. Tot zover, al 3 jaar dus, nog geen enkele mijt gezien

Geplaatst:

heb inmiddels de folder ook helemaal doorgelezen en idd.:duidelijk uitgelegd allemaal

Geplaatst:
  • Auteur

Ik moet wel eerst nog een beetje inwerken op moeder de vrouw hoor, ze wil wel graag eieren maar geen kippen

Maar het komt wel, draad voor een afsluiting heb ik al, er lag eer rol bij het groot huisvuil van de buren, recup dus.

En hout voor een hok heb ik ook, rest nog al het werk te doen maar eerst de goten repareren aan het tuinhuis, is net gedaan, en de oude kas, de afloop lekt teveel en ik verlies teveel water dat in het 1000 liter vat moet.

Waar het kippenhok zou moeten komen moet ik ook nog een gootje hangen aan een afdak, we gaan toch geen eieren rapen terwijl we in de drup staan

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

willy....één tip

zorg dat je alle dingetjes gedaan hebt die je moeder de vrouw reeds beloofd had te doen

Geplaatst:
  • Auteur

Ik had beloofd dat ze vandaag met de kleindochter naar zee mocht, Knokke.

En daar is ze sedert 10h naartoe zie.

Meestal doe ik alles wat ik beloof wel, maar niet altijd onmiddellijk, soms moet ik er enkele nachtjes over slapen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Belangrijk is dat er helemaal geen kieren in je nachthok zitten Willy, want als je eenmaal bloedluis hebt in je hok ben jij en zijn je kippen helemaal niet blij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.