kael Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Toen ik gisteren wat stelen ging plukken merkte ik dat er 1 plant nogal flink wat zwarte beestjes op de onderzijde v/d meeste bladeren had. De andere plant vlak er bij niet. Het zijn recente planten, afgescheurd en dit voorjaar geplant.Wat zijn die beestjes? Kan dit voor problemen zorgen? Remedie?Het lijken dezelfde diertjes zoals ik reeds onder de koppen v/d zonnebloem zag. Onlangs las ik nog dat je beter na eind juni geen stelen meer plukt? Klopt dit? Er hangen er nog zo veel aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Dat lijken me luizen toch ? Iets wat ik overigens niet ken op rabarber. Zie topics luizen wat je daar aan kunt doen ( makkelijk ). Rabarber is wel echt een voorjaarsgroente. Als dit je 1e oogst is, kan dat vast nog wel. Neem wat je wil van de plant tot maximaal 1/3 deel van de stelen die je hebt staan ( kleine niet meegeteld ) en laat de plant verder dit jaar met rust. Mest wat bij met wat koemestkorrels nog, kan ook nog wel. Verder es water geven en verder niets. Zeker planten die je dit voorjaar hebt verpoot, gesplitst zelfs, daar moet je nu niet te veel van oogsten. Die moeten eerst dit seizoen bijkomen; aansterken. Oogst je nu te veel, verzwak je de plant wel enorm en dat scheelt volgend voorjaar de oogst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Mijn jonge rabarber zit ook opeens vol met zwarte luis! Nog nooit meegemaakt En de jonge kolen worden ook behoorlijk bezocht...Van mij mag het even lekker gaan regenen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts