Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

aan een aardappel tak ontstaan deze vreemde bollen, lijken kleine aardappels?/ wat is het, moet ik hier iets mee?

en kan ik het laten zitten.

ik heb dit nog niet eerder aan de plant waargenomen.

graag hulp en advies// dank monique

aardappel-bolletjes-00196031373643419.JPG

Geplaatst:

Niet schrikken. Het is iid gewoon een bovengrondse aardappel(niet echt eetbaar). Komt wel vaker voor. Je kan deze er gewoon aan laten zitten maar, als je plant nog in de grond staat beter er af halen. Het kost de plant n.l. wel groeikracht.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

en wordt het dan zo groot als een aardappel?? als ik het laat groeien en komt het erg vaak voor, ik heb het nog nooit gezien of gehoord, of lag ik onder een steen doe ik met de plant iets verkeerd dat deze er zo aan groeit??

fijn dat je het weet! dank monique

Geplaatst:

Er zijn rassen die er meer last van hebben dan andere rassen maar, ik let er eigenlijk niet zo op. Zou je even moeten zoeken met google. Ja ze kunnen best groot worden maar, boven de grond worden aardapels vaak groen en dus voor ons giftig.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

,gelukkig, je hebt mij gerust gesteld ; ik dacht direct ????? , o jee straks komen er enge beesten uit of wespen of zo , die dit als nest bouwen, maar voor gewone piepers ben ik niet bang.

dank je wel voor je uitleg/ gr Monique

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...