Tuintjesdraak Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Gisteren bij de Plus onderstaande paprikaplant meegenomen, leuk dacht ik, is ook leuk, maar op het kaartje staat geen info behalve dat het een 'pluk paprika' is en dat ie op een beschutte en zonnige plek moet staan en regelmatig water geven met af en toe wat voeding. Kan iemand zien wat voor soort het is? Ik wil nl graag weten of deze nog groter gaat worden dan dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 12, 2013 Share Posted July 12, 2013 Dat zijn snackpaprikaatjes en als ze hun oranje kleur hebben zijn ze rijp; ze worden dan niet meer groter. Als je ze plukt zal de aandacht van de plant naar meer bloemen maken en/of de groene al aanwezige vruchten uitgaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 En de grootte van de plant? Wordt die nog hoger? Ik wil hem nl in een andere pot zetten met MM mix, die houdt beter water vast dan waar die nu in staan, als die dan ook nog hoger groeit dan zet ik er gelijk langere stokken bij nl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 13, 2013 Share Posted July 13, 2013 Mijn paprika die ik in een tuincentrum heb gekocht, groeit niet.Hij maakt wel nieuwe bloempjes, maar de groei is eruit. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted July 13, 2013 Author Share Posted July 13, 2013 Okee, dan laat ik deze gewoon zo en kijk ik wat ie verder doet. Zal straks de rijpe vruchten er nog ff afhalen, heb er al 2 van op, 1 lag op de aarde toen ik hem uitpakte en de andere er gisteren nog afgehaald. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 Over het algemeen moet je dat soort planten uit het tuincentrum na 14 a 21 dagen voeding gaan geven....dat zijn de planten gewend..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 14, 2013 Share Posted July 14, 2013 En die planten worden normaal getopt, zodat alle energie naar de vruchtjes gaat.Dan moet je wachten tot er zijscheuten beginnen groeien en dat kan soms lang duren. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuintjesdraak Posted July 14, 2013 Author Share Posted July 14, 2013 Itoero: dus het kan best zijn dat ie straks alsnog hoger wordt? Mijn sugarsnaps zijn bijna klaar, komt haast niks meer vanaf, dan kan ik hem overpotten naar dat plekje in mijn MM, heeft ie gelijk een klimrek voor als ie groter gaat worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted July 16, 2013 Share Posted July 16, 2013 Hij zal zeker nog groter worden, maar ik denk dat dat meer dan een maand gaat duren voor hij terug begint te groeien.Toen ik een plant,met volgroeide vruchten, uit een tuincentrum heb gekocht, heeft die misschien wel 2 maand niets gegroeid .Nu begint hij stilletjesaan te groeien, er zijn verschillende zijscheutjes komen piepen.De plant is nu wel een pak steviger dan toen ik hem gekocht heb, hij heeft geen ondersteuning meer nodig en hij heeft nieuwe bloemknoppen aangemaakt. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts