Jump to content

Wat voor paprikaplant is dit?

Tuintjesdraak

Recommended Posts

Gisteren bij de Plus onderstaande paprikaplant meegenomen, leuk dacht ik, is ook leuk, maar op het kaartje staat geen info behalve dat het een 'pluk paprika' is en dat ie op een beschutte en zonnige plek moet staan en regelmatig water geven met af en toe wat voeding.

Kan iemand zien wat voor soort het is? Ik wil nl graag weten of deze nog groter gaat worden dan dit?

063-paprikaplantje74121373650519.JPG

Dat zijn snackpaprikaatjes en als ze hun oranje kleur hebben zijn ze rijp; ze worden dan niet meer groter.

Als je ze plukt zal de aandacht van de plant naar meer bloemen maken en/of de groene al aanwezige vruchten uitgaan.

En die planten worden normaal getopt, zodat alle energie naar de vruchtjes gaat.

Dan moet je wachten tot er zijscheuten beginnen groeien en dat kan soms lang duren.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Hij zal zeker nog groter worden, maar ik denk dat dat meer dan een maand gaat duren voor hij terug begint te groeien.

Toen ik een plant,met volgroeide vruchten, uit een tuincentrum heb gekocht, heeft die misschien wel 2 maand niets gegroeid .

Nu begint hij stilletjesaan te groeien, er zijn verschillende zijscheutjes komen piepen.

De plant is nu wel een pak steviger dan toen ik hem gekocht heb, hij heeft geen ondersteuning meer nodig en hij heeft nieuwe bloemknoppen aangemaakt.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!