Jump to content

Gele bladeren die afvallen van druivenplant

The Puma

Recommended Posts

Ga ik er even vanuit dat je een pak druivenmest aangeschaft hebt van ecostyle ?

Hier kan ik de mist in gaan, maar ik dénk te weten ( ik glij gewoon even uit als het niet zo is ) dat dat een pak is met los verpakt de mest, en daarnaast een zakje kalk.

Ik ga er van uit dat je beide geeft steeds ? Dat is misschien ( misschien ! ) de oorzaak ? De kalkgift zou je moeten beperken tot het rustseizoen, en niet nu of in de groeifase. Kalk en mest gaan niet samen ( werken tegen mekaar in ). Hier kan ik de mist in gaan, want ik meen dat te weten, maar ben niet zeker. Maar ik heb zelf altijd geleerd dat je nooit een stikstof mag geven sámen met kalk.

Dan is de 2e : de pot. Een druif en een pot als combi is tricky. Kán , maar tricky. Hoe groot is de pot ?

Het blad is echt een zwaar teken van voedings-disbalans denk ik. Nu nog de oorzaak.

Heb het pak bekeken bij iemand op ons complex. Op zich doe je gewoon wat op het paket staat inderdaad. Vreemd. Of niet vreemd, maar het is anders dan wat ik er van denk te weten.

Aan de andere kant; dat ik het beter zou weten dan ecostyle wil ik echt niet gaan beweren. I rest my case.

Heel erg clever van Ecostyle, op de website adviseren ze samen met

het druivengroeipakket om vergeeld blad aan te pakken met 'Bladgroen-Plus'

Eerst laten ze de bladeren geel worden door een advies te geven kalk toe te voegen in de potgrond, waardoor je automatisch ook een "Bladgroen-Plus" pak moet kopen om vervolgens hiermee de schade weer op te heffen.

Ik zou zeggen, plant je druif in een goede kwaliteitspotgrond met een normale 6,5 Ph waarde en je druif doet het uitstekend, laat die kalk echt achterwege en je bladeren blijven prachtig groen !

Staat je druif nu te verpieteren in een pot, tik hem voorzichtig uit de pot, spoel alle aarde van kluit en pot hem opnieuw op in gewone goede potgrond zonder mest toe te voegen, zet de plant een weekje beschut in de schaduw, schuur ofzo, zo valt er nog wat te redden.