karins70 Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Ik heb dit jaar voor het eerst mexicaanse komkommer gezaaid, hij doet het als een tierelier, bijna een oerwoud in de kas, vruchten volop, maar ik ben niet zo enthousiast over de smaak. Ik pluk ze als ze ca. 5 cm groot zijn. Ze smaken wel naar komkommer maar hebben een taaie schil en grote zaden. Heeft iemand een lekker recept zodat ik ze toch kan eten want zo los uit de hand, zelfs versgeplukt ben ik geen fan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Als je ze nog grote laat worden (dat doe ik) dan kan je de zaden goed eruit halen en dan in reepje en roer bakken of heel laten en vullen met groenten en vlees/kaas. En als je ze klein pluk 3 cm als augurken inmaken. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FoodPlanting Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 He! Bedoel je die mini watermeloen look-a-likes? Ik zou even bij de site/twitter/boek (misschien wel digitaal via google te vinden) van James Wong (van dat tv programma van die kruiden middeltjes) bekijken, die is er ook fan van! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karins70 Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 nee die zijn het iet die heb ik wel gezaaid maar willen niet groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karins70 Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Nou net de mexicaanse komkommer door de roerbak gedaan. Mwah. Ik vind het een leuke plant maar ben nog steeds geen fan van de vruchten, er zitten zelfs in de hele kleine vruchten al grote zaden. Wie heeft het superidee wat met deze dingen te doen want ik kom er in om. Ik geloof niet dat dit volgend jaar weer in mijn kas komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ally Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Je kan er groentesapjes van maken gemixt met andere groentes. Komkommer geeft meestal lekker veel sap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts