pindapandana Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Hoi!Eerder had ik al een berichtje geplaatst dat ik alleen maar mannelijke bloempjes in mn prachtige komkommerplant heb zitten, maar ik heb nu nog steeds alleen maar mannelijke. Er zijn al een ontelbaar aantal bloemen gevormd en er afgevallen, maar geen vruchtjes.Ik durf nu dus wel te concluderen dat ik met een mannelijke plant te maken heb.Mijn vraag dus, kan ik nog iets met deze plant behalve hem als mooi decoratiemateriaal gebruiken? Quote
jarno Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 volgens mij zijn die bloemen ook te eten?? Quote
bio-fee Geplaatst: 19 juli 2013 Geplaatst: 19 juli 2013 Komen er niet gewoon later nog vrouwelijke bloemen?Ik heb zelf nog geen ervaring met komkommer, maar bij m'n courgette en pompoen is het ook altijd zo dat er eerst mannelijke bloemen komen (en werkeloos weer afsterven), en dat pas later de vrouwelijke bloemen erbij komen. Quote
speets Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 Welk ras heb jij? Ik heb hetzelfde probleem In het verleden kregen mijn komkommers (andere rassen, zoals de Mexicaanse) altijd mooie vruchten. Nu heb ik een paar (gezaaide) Chinese slangen in een muurkasje en nu wil het niet %$#*&%#Ze groeien als kool en bloeien fantastisch, maar geen komkommers. Komkommerplanten zijn in principe altijd mannelijk én vrouwelijk, dus jouw conclusie dat je een mannelijke plant hebt, klopt gelukkig niet Wat ik HIER onder andere lees is: "... heeft men bij de moderne kaskomkommer de veredeling zodanig doorgedreven dat er geen mannelijke bloemen meer aanwezig zijn. Enkel vrouwelijke bloemen ..." Volgend jaar dus - mede om andere redenen - een ander ras kopen! Verder: "Het eerste bloempje is er! En nu binnen een tiental dagen de eerste komkommer op tafel? Dit is mogelijk, maar het zou ook wel eens de laatste komkommer van die plant kunnen zijn. De plant is eigenlijk nog te klein om nu al vruchten te dragen. De eerste zes à zeven bladoksels worden dan ook volledig uitgeplozen, zowel zijscheuten als bloemen. Zo krijgt de plant de kans voldoende bladmassa te vormen en kan het zevende bloempje een mooie vrucht vormen." Ik ben dus maar eens flink aan het uitknijpen gegaan, en nu zie ik dan toch een paar piepkleine komkommertjes verschijnen, hoera (Lees verder op die site ) Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
pindapandana Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Geplaatst: 21 juli 2013 Komen er niet gewoon later nog vrouwelijke bloemen?Ik heb zelf nog geen ervaring met komkommer, maar bij m'n courgette en pompoen is het ook altijd zo dat er eerst mannelijke bloemen komen (en werkeloos weer afsterven), en dat pas later de vrouwelijke bloemen erbij komen. Niet dat ik weet, maar ik gooi ze in ieder geval niet weg. ik heb plek zat in mn tuin, dus ik vind het best. hopelijk komt er nog wat! Quote
pindapandana Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Geplaatst: 21 juli 2013 Welk ras heb jij? Ik heb hetzelfde probleem In het verleden kregen mijn komkommers (andere rassen, zoals de Mexicaanse) altijd mooie vruchten. Nu heb ik een paar (gezaaide) Chinese slangen in een muurkasje en nu wil het niet %$#*&%#Ze groeien als kool en bloeien fantastisch, maar geen komkommers. Komkommerplanten zijn in principe altijd mannelijk én vrouwelijk, dus jouw conclusie dat je een mannelijke plant hebt, klopt gelukkig niet Wat ik HIER onder andere lees is: "... heeft men bij de moderne kaskomkommer de veredeling zodanig doorgedreven dat er geen mannelijke bloemen meer aanwezig zijn. Enkel vrouwelijke bloemen ..." Volgend jaar dus - mede om andere redenen - een ander ras kopen! Verder: "Het eerste bloempje is er! En nu binnen een tiental dagen de eerste komkommer op tafel? Dit is mogelijk, maar het zou ook wel eens de laatste komkommer van die plant kunnen zijn. De plant is eigenlijk nog te klein om nu al vruchten te dragen. De eerste zes à zeven bladoksels worden dan ook volledig uitgeplozen, zowel zijscheuten als bloemen. Zo krijgt de plant de kans voldoende bladmassa te vormen en kan het zevende bloempje een mooie vrucht vormen." Ik ben dus maar eens flink aan het uitknijpen gegaan, en nu zie ik dan toch een paar piepkleine komkommertjes verschijnen, hoera (Lees verder op die site ) Nou gelukkig dat de plant niet totaal mannelijk kan zijn! geeft me weer wat hoop haha.Ik heb het ras: 'Hoffman's giganta' (wat een naam XD) moet ik de bloemen er maar meteen uithalen of gewoon uit laten bloeien? Quote
pindapandana Geplaatst: 21 juli 2013 Auteur Geplaatst: 21 juli 2013 IK HEB EEN KOMKOMMER!!! ik ging net dat bakbeest weer eens heel goed bekijken en onder een blad zat een komkommertje verstopt Quote
greetje Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 nu willen we ook een foto natuurlijk! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Tieme Geplaatst: 17 juli 2022 Geplaatst: 17 juli 2022 moet je van chinese slangen ook de mannelijke bloemen verwijderen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.