martin.b Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Ik heb "voor de grap" 2 plantenbakken met 2 stuks peper/paprika (vanuit zaad) bij ons in de serre gezet en tot mijn verbazing gaan de pepers redelijk goed.Ik denk zelfs te goed, want er zitten ruim 30 pepers in iedere plant, en ik denk dat ik ze beter had kunnen uitdunnen. Maar de vraag gaat over de paprika die een bruine plek bevat. Hier een close-up: Hoe zou dit komen ? en hoe te voorkomen ?Zal ik deze gewoon wegknippen, of laten hangen en kijken hoe het zich ontwikkeld ? Er hangen nog een stuk of 4 kleine paprika's aan deze plant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Dat is een brandplek van de zon.Als ik paprika ga halen bij de teler voor mijn cavia's krijg ik ook soms van zulke mee,je kunt de plek gewoon weg snijden met de rest van de paprika is over het algemeen niets mis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Pepers hoef je niet uit te dunnen, de plant regelt zichzelf. Bij paprika's kan dat wél beter zijn tbv grotere vruchten. Ik zou de beschadigde paprika eruit halen (en sjaslik voor de bbq van maken ); alle kracht gaat dan naar de overige vruchten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts