tomato Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Ik heb vleestomaten big red F1 in de kas gezaaid, maar ik zag wat opmerkelijks.Bovenaan de tomatenplant lijken zich wortels te vormen.Maar ik heb dit nog nooit gezien en ook niet of dat echte wortels zijn. Wie weet wat het is? en wat tegen te doen? Heeft iemand dit al vaker meegemaakt? Ik heb hier een foto bijgevoegd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Jazeker, komt best vaak voor. Foto van mijn plant: Zie ook: https://www.moestuinforum.nl/pukkels-op-stam-tomaat-t10125.html Weet iemand eigenlijk wat de oorzaak is van dit fenomeen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 28, 2013 Share Posted July 28, 2013 Ik heb ze ook. De ene soort tomaat meer dan de andere. Ik ga er vanuit dat ze bij vochtige condities sterker opkomen, zich ontwikkelen. Ik zie ze ook wel verderop meer boven in de plant, maar nooit op de volle-dag-zon-kant. Ik heb er ook 1 staan die op de onderste 10cm, langere maakt, die echt de grond ingaan. ( stam gebogen, al niet ver van de grond, alsof hij de nabijheid voelt ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts