Katsumi Geplaatst: 3 augustus 2013 Geplaatst: 3 augustus 2013 Ik begin een beetje de moed te verliezen.. Dit is mijn eerste jaar dat ik een moestuin begin, en ik heb al bijna alle tegenslagen mogen ondervinden.Nu zijn ook de komkommers het loodje aan het leggen die nu eindelijk vruchten begonnen te geven.Dit zijn foto's van de komkommers, maar het is nog veel erger geworden..Ik dacht eerst dat het spint was, maar ik begin er aan te twijfelen? Ook mijn jonge reserve planten die aan totaal andere kan van mijn huis staan lijken er aan te geloven..Nu blijken ook mijn aubergines aangetast te worden?Ik ga hier morgen nog foto's van maken! Quote
Katsumi Geplaatst: 3 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2013 Blijkt dat het me niet lukt om foto's te plaatsen geeft error string(9) "/plupload" Quote
Bit Geplaatst: 4 augustus 2013 Geplaatst: 4 augustus 2013 De moed verliezen is natuurlijk wel sonde, als je net lekker enthousiast geworden bent voor het tuinieren. Ga ik niet op deze planten of je tomatenplanten-bladeren in ( dat andere topic ), want er zijn tig topics daarover ( zie zoekfunctie ). Maar de moed verliezen is echt niet nodig en zou jammer zijn. Stel jezelf de volgende vragen.Hoe is mijn tuin / plek waar ik kweek. Hoeveel zon heeft dat op een dag als de hele dag de zon schijnt. Hoeveel zon is dus eigenlijk de vraag naar: hoeveel lichtEen plant die tegen een schutting staat heeft dus eigenlijk maar het halve licht van wat het zou kunnen krijgen , en wat een aantal planten ook nodig heeft.Niet dat een komkommer dood moet gaan omdat ie aan een schutting staat, heus niet. Maar indien de plant dan ook nog eens bv maar 4 uurtjes echte zon krijgt ( ? ) wordt dat wel érg weinig he ?Dan heb je de luchtigheid. Hoe is de situatie bij jou met betrekking tot doorluchten van de planten ? Zomaar 2 basisvoorwaarden voor een plant. Licht en lucht. Hebben we het niet over de grond en of het vocht en de mest. Dan: dit alles gelijk weer relativerend: het raakt over top-seizoen heen alweer he ? Dan gaan planten soms vlot achteruit. Maar goed. liever ná de oogst natuurlijk Quote
Katsumi Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 Bedankt voor het opkikkertje Ik probeer mij inderdaad al die soorten vragen te stellen, maar ik begin echt ook bij een kennis van 0 en heb niemand om mij erin te helpen Ze staan inderdaad tegen een schutting omdat dit de enigste stevige/mogelijke oplossing was momenteel (in de grond is hier geen optie).Maar ik vind het dus heel erg dat ik ze in principe dood laat gaan Maar uw tips neem ik zeker mee en ga ik nog eens goed over nadenken! Quote
Bit Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Dat niemand je kan helpen is dan natuurlijk ook weer niet helemáál waar, want daar is dit forum ook voor he ? Dit forum bestaat al wat jaartjes, en je kan het zo gek niet bedenken of er zijn al eens vragen over gesteld ( zoekfunctie ) Maar ook velen zijn helemaal niet te beroerd om ook de gewone beginnersvragen nog uitgebreid te beantwoorden, mochten ze wéér opduiken. Doorzettingsvermogen en geduld hebben, zijn sowieso moeilijk op te brengen eigenschappen, maar toch wel handig te hebben voor maakt niet uit wat voor tuinier We helpen graag hoor. Stel gerust al je vragen. enne... foto's helpen altijd heel erg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.