Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kühne Balsamico azijn smaakt 'bedorven'?


HuubvG

Aanbevolen berichten

Bij de Grote Jumbo in mijn woonplaats kocht ik enige tijd geleden een flesje balsamico, om Italiaanse gerechten te kunnen verfijnen. Maar de smaak ven het spul is uitgesproken bedorven, alsof het heeft staan broeien bij te hoge temperaturen. Nu moet balsamico oud zijn, maar kan er iets misgegaan zijn tijdens het bewaren, waardoor de smaak is bedorven? De houdbaarheidsdatum is september 2016... nota bene. Er staat een code op de verpakking, kan ik nazien of er iets mis is met deze partij misschien? Alles waar ik een klein scheutje in doe, krijgt die weeïge, oud/bedorven smaak. Ik zou naar Jumbo kunnen gaan en zou waarschijnlijk zonder problemen een nieuw flesje krijgen, maar dan zit ik misschien met een flesje azijn met dezelfde smaak. Of is het gewoon geen goede keus geweest en moet ik andere balsamico kopen? K%C3%BChne+Aceto+Balsamico+di+Modena-264415.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik lees het. Zou ik er teveel indoen? Nee, ik ga er toch mee terug en overleg aldaar wat ik zal doen. Een ander flesje van hetzelfde merk, of gewoon een andere soort. Bedankt voor de reactie.

 

 

Ik zou sowieso voor een ander merk gaan.

Kijk even op de ingrediënten. Een goede balsamico bevat geen kleur-, en smaakstoffen zoals karamel.

 

In een dressing moet er maar een paar druppels in doen, maar al zou je er een scheut indoen, dan nog mag het niet muf ruiken/proeven

Kijk ook even naar de "aantal blaadjes"

 

http://www.1000en1smaken.nl/acetum-balsamico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hop hop... naar het keukenkastje om te kijken of mijn Balsamico's ook "blaadjes"onderverdeling hebben... Nou nee dus... Geen "blaadje" te bekennen. Toch eens op gaan letten of die überhaupt te vinden zijn.

Maar kwam wel ook een flesje Kühne tegen... al zeker een jaar open denk ik en ruikt of smaakt nog steeds niet muffig of oud. Wel behoorlijk zuur voor een Balsamico...

(Edit:... eens naar de datum op het flesje gekeken... oeps... is wel wat langer open als een jaar... datum is 2007 Duidelijk achterin het schap uit het zicht geraakt... )

 

Dat muffige wat jij proeft doet me toch echt wel aan wijn met "kurk" denken (ook al geloof ik gelijk dat dat, zoals Martin zegt, niet hetzelfde is). Had dat laatst nog... bleh... (kreeg gelijk nieuwe bij de winkel) Muf is het goede woord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hop hop... naar het keukenkastje om te kijken of mijn Balsamico's ook "blaadjes"onderverdeling hebben... Nou nee dus... Geen "blaadje" te bekennen. Toch eens op gaan letten of die überhaupt te vinden zijn.

..

 

Die "blaadjes" worden alleen door http://www.acetum.it/ gebruikt

Ik dacht dat iedere balsamico deze gradatie had, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...