Plastic kasje lidl

<<

wilma

Woonplaats of Regio: zuid holland

Bericht zo 19 feb 2012, 14:19

Plastic kasje lidl

Aanstaande donderdag heeft de Lidl een plastic kasje in de aanbieding. Dit zou ik voor meloenen graag aanschaffen maar omdat ik nog niet eerder met een kas gewerkt heb en ook meloen kweken niet eerder gedaan heb, zou ik graag willen weten hoe met zo,n kasje om te gaan. Het plan is om het tegen een schutting in de volle zon te plaatsen. Er zullen 4 ligplankjes in zijn. Die naar het laat aanzien niet al te breed zijn, zodat flink grote potten er niet op zullen passen, maar de achterkant is 1.40 breed en 200 hoog, dus grote potten op de grond zou dan kunnen.

De vragen waar ik mee zit zijn:
- waar moet ik op letten als dit geheel goed geïnstalleerd moet worden?
- Kwa ondergrond, wat is het beste: op tegels of in aarde?
- Een dakraam heeft het niet wel een oprolbare ingang: moet ik dat regelmatig open zetten of dicht laten in verband met hoog oplopende temperatuur of te veel koude?
- Is in deze kleine ruimte ook de zorg voor goed bij elkaar passende soorten groenten of fruit van toepassing of maak het niet uit wat je bij elkaar zet?

Wie helpt mij een beetje op weg met jullie praktijk ervaring.
Ook zoek ik van alles op t net, maar kan daar met deze vragen niets mee.
Dank bij voorbaat voor de moeite

groetjes Wilma
zaden kopen online
<<

sannie

Woonplaats of Regio: castricum

Moestuin Seizoen: Bekijk update (4)

Bericht zo 19 feb 2012, 18:19

Re: Plastic kasje lidl

Leuke vraag :thumbup: ik heb mijn oog er ook op laten vallen. Ben benieuwd naar de antwoorden
<<

dennislp

Woonplaats of Regio: Alkmaar

Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)

Bericht zo 19 feb 2012, 19:52

Ben ik blind? Ik zie hem niet op internet staan... hebben jullie een link er naar toe?
"Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt."
<<

sannie

Bericht zo 19 feb 2012, 19:55

Ik ben geabonneerd op de nieuwsbrief en krijgen hem dan misschien een dag eerder onder ogen?
<<

sannie

Bericht zo 19 feb 2012, 19:58

Afbeelding
deze dus
<<

Bit

Woonplaats of Regio: Krimpenerwaard

Moestuin Seizoen: Bekijk update (59)

Bericht zo 19 feb 2012, 20:04

en kost 60,- zag ik net in een bericht op http://www.mijntuin.org/ . mja. voor de liefhebber. Ben wel benieuwd wat men hier er van vindt. :?:
als overmorgen de wereld vergaat, maak ik wel nog eerst wat stekken van m'n mooiste Delphinium !
<<

hansm

Woonplaats of Regio: n-holland

Moestuin Seizoen: Bekijk update (1)

Bericht zo 19 feb 2012, 20:18

Lijkt mij best werken al is mooi anders ziet er niet degelijk uit waarschijnlijk 1 seizoen, plankjes kunnen denk ik amper gewicht dragen.
Werkt eigenlijk precies zo als tuin, dus ja er kunnen verschillende dingen in maar enkel voor meloen zou ik niet doen je kun een hoop meloenen kopen voor 60 euro, dan kun je beter met een glazen plaat een kasje zelf in elkaar vogelen.
Tijdens warme zomerdagen staat bij mij kas open, eind van de dag doe ik hem dicht, wat je vooral niet wilt is een vochtig plus warm klimaat in een kas, ik probeer de lucht niet vochtig te houden maar grond wel door veel luchten.
Players only love you when they're playing.
<<

sannie

Bericht zo 19 feb 2012, 20:21

Ze zijn er ook in aldi zwitersland en laat nou mijn vader komende week erheen gaan en daar staan ze voor 60 frank (45 euro) :thumbup:
Voor mij is het het eerste jaar en wil toch een kasje en dit leek mij ook een mooie om mee te beginnen.
Tenzij het uit elkaar valt als je er naar kijkt natuurlijk

Bit schreef:en kost 60,- zag ik net in een bericht op http://www.mijntuin.org/ . mja. voor de liefhebber. Ben wel benieuwd wat men hier er van vindt. :?:

kon dit bericht niet zo snel vinden
<<

Eva

Woonplaats of Regio: Friesland

Bericht zo 19 feb 2012, 20:40

deze heb ik vorig jaar gekocht.
hij werkte prima.... :D

het is maar een licht dingetje dus zorg ervoor dat je hem goed ankert en altijd wat op de treetjes hebt staan anders waait hij weg!
en in de herfst schoonmaken en droog opbergen want het plastic houd niet zo van de winter.
dat laatste is bij mij niet goed gegaan :oops: dus ik denk dat ik er nog maar één seizoen mee kan.
ik heb hem gebruikt om voor te zaaien in bakken en later om kleinere planten in te houden. grote planten kunnen niet op de treetjes staan, daar zijn ze niet sterk genoeg voor.
in de natte zomer was de luchtvochtigheid echt enorm (kans op schimmel/rot), en luchtten is lastig met het risico op wegwaaien...

voor meloen zou ik zelf eerder een lage tunnelkas nemen....
:D
<<

dennislp

Woonplaats of Regio: Alkmaar

Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)

Bericht zo 19 feb 2012, 20:43

Eva schreef:hij werkte prima.... :D

Dus de pepers gaan er goed in? :mrgreen:
"Wat is onkruid? Een plant waarvan de verdiensten niet zijn ontdekt."
Volgende

Keer terug naar Doe het zelf