Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jootje's kleine lijstje. + boeken!


jootje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Klein lijstje maar!

 

Nieuw zakje pompoen : rode van Etampes

Nieuw zakje pompoen : small sugar- new England pie

Nieuw zakje bietjes ( van die roodwit gestreepte)

Boon Ocra: eigen oogst. Lekker lange boontjes!

Droogboon: Cranberry.

 

Wat zou ik zelf willen?

Meloenpeer- pepino- plantjes

Ook word ik altijd blij van acryl en katoen garen

En ik ben op zoek naar een naaikist.....ik snap dat dat niet te ruil kan tegen droogboontjes, maar misschien heeft iemand er nog een staan. Zal even een foto van internet erbij plaatsen!

 

Verder heb ik nog een boek: het abc van de groente tuin, erg leuk boek, heb hem dubbel. Is bij Bol nog 19.95. Bij mij niet, want gekocht bij de kringloop!

Ik hoor wel als er ergens interesse voor is!

image56391424103037.jpgimage85621424103020.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 1 maand later ...

Hoewel ik weinig te ruil heb op het moment ( heb wel veel zaden, dus je kan altijd vragen of ik iets heb) wilde ik toch even vragen of er nog iemand is die misschien bataat plantjes / slips? Heeft. Mijn bataat woont al enige tijd half ingegraven in een pot, waar hij voorzien word van genoeg water, maar lijkt niks te gaan doen! En ik wil heel graag bataat in mijn tuin komend seizoen!

Ook zou ik blij worden van een stek van een groene kruisbes en/ of stek van een witte pitloze druif!

Zoals ik al zei, niet veel te ruil, maar misschien kan ik iets anders voor je betekenen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een doosje garen over. Ik heb geen idee wat ze in het Nederlands zijn, maar hier is een beeldje (kruis borduren garen?)https://dehandwerkboetiek.files.wordpress.com/2012/01/20120109biscornusboekje.jpg

Ik heb ze van een tante gekregen om kaarten te borduren, maar ze zijn daarvoor te zacht voor een gaan makkelijk kapot. Heb zelf al een setje van 100 verschillende echte borduurgaren gekocht Kruisborduren (?) doe ik niet meer, helaas geen tijd voor, dus ze kunnen weg. Als je ze niet gebruikt misschien ken je iemand die dat wel doet? Ze zitten al 2 jaar op mijn zolder. PB als je ze wil hebben, anders vergeet ik ze thuis. (en ik hoef niks terug, maar wat bonenzaad kan nooit kwaad hehee)

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jootje,

 

Dat boekje van Moestuinen van Twekkelo is al heel oud. Heb het een aantal decennia terug eens van de bieb geleend, toen er nog weinig info was over biologisch tuinieren. Als er niemand anders is, heb ik wel belangstelling...misschien om toch nog wat oude wijsheid op te steken en anders om eens terug te lezen hoe biologische landbouw intussen veranderd is

 

Maar ik zie niet zo snel iets wat ik je daarvoor in ruil kan geven? Kijk eens op mijn lijstje of je daar misschien iets tussen ziet?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...