appelvrouw Geplaatst: 24 juni 2013 Geplaatst: 24 juni 2013 (aangepast) Er is een kleine kans dat ik niet kan, daar moeten we rekening mee houden maar ik ga er alles aan doen om te komen. Mijn lijst:Aangeboden aardbei-uitlopers van: Frau Mieze Schinler/Mount Omei/ Gariguette( de laatste onder voorbehoud..zie identificatietopic...)deze aardbei heet dus anders..grote bonkige aardbei met zeer goede smaak en opbrengst...(zie hoe-smaken-jouw-eigen-gekweekte-aardbeien-t5805-50.html#p160177 ...pagina 6) enkele oerpreibolletjesenkele Egyptische uitjesstekjes eeuwig moes stekjes polei munt (Mentha pulegium) geworteldstekjes vast bonenkruid (Satureja montana)geworteld enkele tenen (buitenste tenen) plantgoed van minstens 79soorten knoflook ( o.a.: Germidour, germidrome,valverde, chesnok red, vallado, purple glazer, purple haze, morado, Romanian red )..graag te ruilen tegen andere knoflooksoorten..Stekken van de citroentijm..als deze goed aanslaan..) Verschillende (o.a.) heirloom tomatensoorten..zaden #Rose de Bern#Green zebra#Coeur de Boeuf#Black Cherry#Black and Red Boar# Tomate Russe#Tigerella #Tomaat -viaBit- Grote Oekraïneralles eigen oogst. Zaden van de grote engelwortelzaden van veldsla..Frans merk, eigen oogstzaden van kervel..eigen oogst 2013 Wordt nog aangevuld. Gezocht: Voor wie er zijn aardappelen biologisch heeft geteeld, en geen aardappelziekte heeft gehad: ik wil graag poters van vroege of halfvroege (plunsminus 90 dagen) aardappelen maat klein eitje. verschillende soorten sla-zadenLage sperziebonenzaadSugarsnaps zaadLoganbesHoningbeskruisbesstek Muccurineskruisbesstek Remarka 14 augustus 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 25 juni 2013 Auteur Geplaatst: 25 juni 2013 (aangepast) Kim412Krijgt: olijfkomkommerzaad JarnoKrijgt: oerprei KruidjeGeeft: winterjasmijnKrijgt: Bonkige aardbei EelzuhtjuhGeeft: bananenmunt en Thymus PreacoxKrijgt: Mount Omei Bit:Geeft: Lavendel,grapefruit en gembermuntkrijgt: oerprei & polei Stan:Geeft: Paddestoelbroed & Eryngium campestreKrijgt: zaailingen Kruisbes & zaad Bonkige aardbei HenkG:Krijgt: Zaden Rose de Bern en GartenperleGeeft: balkonstar? Esther: Krijgt: oerprei, egyptische ui, bonkaardbei SalamanderKrijgt: BonkaardbeiGeeft: (bloemenzaad) (helenium nogwattius) PiroskaKrijgt: Oerprei, egyptische ui, bonenkruid en Noir de CriméeGeeft: sarpo mira`s, sugarsnaps, lage sperzieboon en tokzaad.. 14 augustus 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jarno Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Ik heb wel interesse in oerprei!Mijn aanbod staat ook wel ergens in dit forum. Quote
Kruidje Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Zullen we nog eens een poging doen om te ruilen? Ik ben er niet, maar kan na verwachting wel wat bij Jorieke neerzetten voor die tijd. Ik heb namelijk nog een winterjasmijn voor je Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Geplaatst: 27 juni 2013 Auteur Geplaatst: 27 juni 2013 Prima Jarno, je staat erop..ik kijk wel bij je lijst. Kruidje, ja graag wil ik nog die winterjasmijn... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Niet weer vergeten . Ik ben er niet om ze je op te dringen. Ik probeer ook aan de alpine aardbeitjes voor je te denken. Ik zou wel die no name aardbeitjes van je willen proberen - alleen weet ik niet of ik nog iets voor je terug te ruilen heb - buiten misschien heel veel info een keertje. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Geplaatst: 29 juni 2013 Auteur Geplaatst: 29 juni 2013 Kruidje Alpine aardbeitjes hoef ik niet, ik heb besloten heb bij de drie soorten te houden die ik het lekkerst vind. Ik wil zeker een stekje Bonkige voor je maken. Verder heb ik vandaag stekjes gemaakt van de Poleimunt voor wie wil! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eelzuhtjuh Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 Ik kan je wel helpen aan poters van de Charlotte aardappel (middenvroeg) denk ik, die zitten nu nog lekker in de grond. Onbespoten vanzelfsprekend.Ik zoek roseval en een leuk blauw ras (geen vitelotte noir) kan jij daarin iets voor mij betekenen misschien of wat heb je voor aardappeltjes zelf dit jaar?Ik kan je ook wel helpen aan zelfgeoogst sugar snap zaad (hoge variant) Ik laat namelijk straks wat peulen hangen voor de zaadoogst, dus ik hoor het wel als dat wat voor je is. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Ilse, ik heb dit jaar geen rosevallen. Wel Burgundy Highland Red. Daar wil ik eigenlijk niet mee ruilen, maar ik wil wel een kleine uitzondering maken. Maar meer dan 5 aardappels krijg je niet ( als je ze wilt). Verder heb ik voor het eerst Bionica, speciaal ontwikkeld voor de biologische teelt, en Corne de Gattes. Laten we -voor het ruilen- even afwachten of we dit jaar geen aardappelziekte krijgen, want als dat zo is prefereer ik de aardappelpoters te kopen. Sugarsnaps graag, even afhankelijk van hoe hoog? heel hoog? Enne draadvrij als ze dik zijn? Die ik nu heb blijven laag, maar wel veel draden odra ze een beetje dikker worden de peulen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eelzuhtjuh Geplaatst: 30 juni 2013 Geplaatst: 30 juni 2013 We hebben wel even contact over de poters als ze ook daadwerkelijk de grond uit zijn dat is wel zo slim. Maar als je een goede oogst hebt en je kan er van die Burgundy Highland Red wat kwijt dan heeeeeeeeel erg graag *kijkt lief* Op de verpakking van mijn sugar snaps staat rond de 1,80 hoog (oorspronkelijk van vreekens). Draden heb ik er nog niet in gevonden, maar ik moet wel zeggen dat ik ze niet zo dik laat worden dat er een volgroeide erwt in de peul zit, want dan vind ik ze minder lekker. Ik eet ze altijd als er een beginnetje van een erwtje in zit, dan vind ik ze het lekkerst en zijn ze zonder draden.Denk dat er best wel draden aan komen als je ze echt laat "volgroeien" Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 30 juni 2013 Auteur Geplaatst: 30 juni 2013 Nee, dat is dan wel goed Ilse...mijn snaps nu draden al heel erg snel zoals gezegd. Als iets dikkere peulen al. Wat die aardappels betreft: wat kan jij lief kijken zeg ...(ff de oogst afwachten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
eelzuhtjuh Geplaatst: 1 juli 2013 Geplaatst: 1 juli 2013 We wachten af Jet, wie weet mislukt de hele rambam nog hahaha. Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 MuccurinesRemarkaIs er iemand die een van deze twee kruisbessenplanten heeft en er een stek voor mij van wil maken? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Wat bijzonder is deze kruisbessen,misschien zonder doorns.???? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 Muccurines geeft ( net zoals de Hinnomaki) altijd bessen, Remarka ( die wel stekels heeft, grote zelfs) wordt geroemd om zijn smaak... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Alleen maar vanwege de administratie : ik heb alles al gehad van je. Je krijgt van mij nog meer munt-soortjes. Moet ik een stek maken van mijn lekkerste kruisbes ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 Ja, dank, ik zal het doorstrepen..Welke kruisbes is dat Bit? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 25 juli 2013 Geplaatst: 25 juli 2013 Winhams Industry. Daar had ik het 2 jaar geleden al eens over. Ziekte gevoelig dingetje ( meeldauw ) zeggen ze. Maar nog steeds geen meeldauw in gezien ( had hem ook in N-Fr ). Moet wel ruim van een ander afstaan en open gesnoeid en of geleid worden ( circulatie ) maar draagt rijk en met grote bessen die érg smakelijk zijn ( beroemde engelse toetjes-bes )Kan best nog een stek maken. Er staan er al 3 voor eelzeltjuh, maar ze wortelen slecht, neemt wel even tijd. Kan het niet 100% beloven. Maak ik er een paar bij, moet er wel 1 extra lukken lijkt me he ? Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 juli 2013 Auteur Geplaatst: 25 juli 2013 Als ik hem ver van de beek afzet lukt het misschien. Ik had hier eerst een mooie grote kruisbes..met ieder jaar veel meeldauw..daar wordt je wel triest van ..(moet dat inderdaad nog even nakijken voor die andere twee die ik vroeg, niet aan gedacht ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 29 juli 2013 Geplaatst: 29 juli 2013 Jet, ik wil graag een paar zaadjes van je onvolprezen (inmiddels volprezen?) Rose de Bern tomaten. En, omdat ze er op een foto door jou gemaakt een stuk minder klein uitzagen dan ik dacht, wil ik toch graag een paar zaden van je Gartenperle tomaat. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 29 juli 2013 Auteur Geplaatst: 29 juli 2013 Prima henk..ik zet ze erop voor je Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Salamandertje Geplaatst: 7 augustus 2013 Geplaatst: 7 augustus 2013 Ik zou heel graag een stekje of zaadjes willen hebben van je "bonk" aardbei, voor in mijn kooi! Als beginnende tuinierder heb ik helaas alleen doodgewone dingen voor je in de aanbieding: ZaadjesCherry tomaatjes (eigen oogst)Noordhollandse VeldslaLollo Rosso (eigen oogst, als die op tijd door schiet)Rucola (eigen oogst)Astrantia Major (eigen oogst)Helenium "moerheim beauty" (eigen oogst, doet het geweldig!)Radijs Saxa Kleine hoeveelheden (slechts een paar) van:BloemkoolKomkommerWortel Resistafly F1LavasTijmOregano Stekjes1x Aardbei Sarian F1 Quote Bzzzz...
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 Is goed. Die helenium wil ik wel proberen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 7 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2013 gelukt zijn enkele stekjes citroentijm en enkele stekjes kruiprozemarijn "Capri"...Verder ook satureja montana ( vast bonenkruid)roept u maar Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.