Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD..Jet`s lijst


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Er is een kleine kans dat ik niet kan, daar moeten we rekening mee houden maar ik ga er alles aan doen om te komen.

 

Mijn lijst:

Aangeboden

 

aardbei-uitlopers van: Frau Mieze Schinler/Mount Omei/ Gariguette( de laatste onder voorbehoud..zie identificatietopic...)deze aardbei heet dus anders..grote bonkige aardbei met zeer goede smaak en opbrengst...(zie hoe-smaken-jouw-eigen-gekweekte-aardbeien-t5805-50.html#p160177 ...pagina 6)

 

enkele oerpreibolletjes

enkele Egyptische uitjes

stekjes eeuwig moes

 

stekjes polei munt (Mentha pulegium) geworteld

stekjes vast bonenkruid (Satureja montana)geworteld

 

enkele tenen (buitenste tenen) plantgoed van minstens 79soorten knoflook ( o.a.: Germidour, germidrome,valverde, chesnok red, vallado, purple glazer, purple haze, morado, Romanian red )..graag te ruilen tegen andere knoflooksoorten..

Stekken van de citroentijm..als deze goed aanslaan..)

 

 

Verschillende (o.a.) heirloom tomatensoorten..zaden

 

#Rose de Bern

#Green zebra

#Coeur de Boeuf

#Black Cherry

#Black and Red Boar

# Tomate Russe

#Tigerella

#Tomaat -viaBit- Grote Oekraïner

alles eigen oogst.

 

Zaden van de grote engelwortel

zaden van veldsla..Frans merk, eigen oogst

zaden van kervel..eigen oogst 2013

 

Wordt nog aangevuld.

 

Gezocht:

 

Voor wie er zijn aardappelen biologisch heeft geteeld, en geen aardappelziekte heeft gehad: ik wil graag poters van vroege of halfvroege (plunsminus 90 dagen) aardappelen maat klein eitje.

 

verschillende soorten sla-zaden

Lage sperziebonenzaad

Sugarsnaps zaad

Loganbes

Honingbes

kruisbesstek Muccurines

kruisbesstek Remarka

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kim412

Krijgt: olijfkomkommerzaad

 

Jarno

Krijgt: oerprei

 

Kruidje

Geeft: winterjasmijn

Krijgt: Bonkige aardbei

 

Eelzuhtjuh

Geeft: bananenmunt en Thymus Preacox

Krijgt: Mount Omei

 

Bit:

Geeft: Lavendel,grapefruit en gembermunt

krijgt: oerprei & polei

 

Stan:

Geeft: Paddestoelbroed & Eryngium campestre

Krijgt: zaailingen Kruisbes & zaad Bonkige aardbei

 

HenkG:

Krijgt: Zaden Rose de Bern en Gartenperle

Geeft: balkonstar?

 

Esther:

Krijgt: oerprei, egyptische ui, bonkaardbei

 

Salamander

Krijgt: Bonkaardbei

Geeft: (bloemenzaad) (helenium nogwattius)

 

Piroska

Krijgt: Oerprei, egyptische ui, bonenkruid en Noir de Crimée

Geeft: sarpo mira`s, sugarsnaps, lage sperzieboon en tokzaad..

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet weer vergeten . Ik ben er niet om ze je op te dringen. Ik probeer ook aan de alpine aardbeitjes voor je te denken.

 

Ik zou wel die no name aardbeitjes van je willen proberen - alleen weet ik niet of ik nog iets voor je terug te ruilen heb - buiten misschien heel veel info een keertje.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruidje Alpine aardbeitjes hoef ik niet, ik heb besloten heb bij de drie soorten te houden die ik het lekkerst vind. Ik wil zeker een stekje Bonkige voor je maken.

 

Verder heb ik vandaag stekjes gemaakt van de Poleimunt voor wie wil!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je wel helpen aan poters van de Charlotte aardappel (middenvroeg) denk ik, die zitten nu nog lekker in de grond. Onbespoten vanzelfsprekend.

Ik zoek roseval en een leuk blauw ras (geen vitelotte noir) kan jij daarin iets voor mij betekenen misschien of wat heb je voor aardappeltjes zelf dit jaar?

Ik kan je ook wel helpen aan zelfgeoogst sugar snap zaad (hoge variant) Ik laat namelijk straks wat peulen hangen voor de zaadoogst, dus ik hoor het wel als dat wat voor je is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, ik heb dit jaar geen rosevallen. Wel Burgundy Highland Red. Daar wil ik eigenlijk niet mee ruilen, maar ik wil wel een kleine uitzondering maken. Maar meer dan 5 aardappels krijg je niet ( als je ze wilt). Verder heb ik voor het eerst Bionica, speciaal ontwikkeld voor de biologische teelt, en Corne de Gattes.

 

Laten we -voor het ruilen- even afwachten of we dit jaar geen aardappelziekte krijgen, want als dat zo is prefereer ik de aardappelpoters te kopen.

 

Sugarsnaps graag, even afhankelijk van hoe hoog? heel hoog? Enne draadvrij als ze dik zijn? Die ik nu heb blijven laag, maar wel veel draden odra ze een beetje dikker worden de peulen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben wel even contact over de poters als ze ook daadwerkelijk de grond uit zijn dat is wel zo slim. Maar als je een goede oogst hebt en je kan er van die Burgundy Highland Red wat kwijt dan heeeeeeeeel erg graag *kijkt lief*

 

Op de verpakking van mijn sugar snaps staat rond de 1,80 hoog (oorspronkelijk van vreekens). Draden heb ik er nog niet in gevonden, maar ik moet wel zeggen dat ik ze niet zo dik laat worden dat er een volgroeide erwt in de peul zit, want dan vind ik ze minder lekker. Ik eet ze altijd als er een beginnetje van een erwtje in zit, dan vind ik ze het lekkerst en zijn ze zonder draden.

Denk dat er best wel draden aan komen als je ze echt laat "volgroeien"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Alleen maar vanwege de administratie : ik heb alles al gehad van je. Je krijgt van mij nog meer munt-soortjes.

 

Moet ik een stek maken van mijn lekkerste kruisbes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winhams Industry. Daar had ik het 2 jaar geleden al eens over. Ziekte gevoelig dingetje ( meeldauw ) zeggen ze. Maar nog steeds geen meeldauw in gezien ( had hem ook in N-Fr ). Moet wel ruim van een ander afstaan en open gesnoeid en of geleid worden ( circulatie ) maar draagt rijk en met grote bessen die érg smakelijk zijn ( beroemde engelse toetjes-bes )

Kan best nog een stek maken. Er staan er al 3 voor eelzeltjuh, maar ze wortelen slecht, neemt wel even tijd. Kan het niet 100% beloven. Maak ik er een paar bij, moet er wel 1 extra lukken lijkt me he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem ver van de beek afzet lukt het misschien. Ik had hier eerst een mooie grote kruisbes..met ieder jaar veel meeldauw..daar wordt je wel triest van ..(moet dat inderdaad nog even nakijken voor die andere twee die ik vroeg, niet aan gedacht )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zou heel graag een stekje of zaadjes willen hebben van je "bonk" aardbei, voor in mijn kooi! Als beginnende tuinierder heb ik helaas alleen doodgewone dingen voor je in de aanbieding:

 

Zaadjes

Cherry tomaatjes (eigen oogst)

Noordhollandse Veldsla

Lollo Rosso (eigen oogst, als die op tijd door schiet)

Rucola (eigen oogst)

Astrantia Major (eigen oogst)

Helenium "moerheim beauty" (eigen oogst, doet het geweldig!)

Radijs Saxa

 

Kleine hoeveelheden (slechts een paar) van:

Bloemkool

Komkommer

Wortel Resistafly F1

Lavas

Tijm

Oregano

 

Stekjes

1x Aardbei Sarian F1

Bzzzz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...