Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD Jet


appelvrouw

Aanbevolen berichten

IK heb nog niet veel te ruilen, er komt vast nog wel wat op de lijst te staan.

 

Ik ga natuurlijk zaaien, vooral tomaten, pepers en paprika`s. Voorlopig weet ik nog niet wat ik van mijn gezaaide planten kan ruilen.

 

Ik wil dit jaar als ruilgoed wat jam uit eigen tuin aanbieden( gemaakt van fruit uit de vriezer, kwetsen of frambozen)

Kastanjebonen ( Haricots d`Echenans) van mijn oogst 2014.

Boerenkoolzaad Westlandse winter oogst 2014 ( getest )

Pompoen Sweet Meat 5 x 4 zaden (nog 2 x Weknow, Jorieke, Erny)

Beugelpotten 1/2 of 1 liter..het zijn ronde potten enhet elastiek moet vervangen worden en je krijgt er een nieuw elastiek bij.

Enkele -reeds- opgepotte uitgezaaide kruidenplantjes aangeboden:

 

2 x kleine pimpernel

2 x citroenmelisse

1 x bronzen venkel ( vast)

1 x bieslook

3 x onsterfelijkheidkruid/Jiagolan ( Indy, bouwvrouwe)

4 x Valeriaan ( Nasuada, Berijl)

 

Ik biedt ook aan 4 x een zakje walnoten..van de soort Franquette, langwerpige noot met een heerlijke smaak.

 

Twee Nog één stekelige grote Chayottes..om te planten.(Kibas)

2015-02-07-1118991423305242.252015-02-07-1135371423305244.27

 

Moestuinboeken: moestuinboeken-te-ruil-op-mtfd-t16461.html

 

zaailingen van de Peche de Vigne minimaal 5, hopelijk 8 ( Yuras, Jasmin, Indy, Angela, Jorieke, Jorieke, Henk)

 

 

Ik zoek:

 

Melotria Scabra ook wel Mexican Sour Hherkin of Muizenmeloen genoemd. Wie gaat deze zaaien en wil voor mij ook enkele zaaien, of wie heeft al gezaaid en kan wat missen? Ik wil graag minimaal 2 planten.(Indy)

 

Pastamachientje. Misschien heeft iemand er ooit een gekocht en gebruikt hem niet? Ik kan er geld bij leggen indien nodig.

 

Plantjes knolselderij(HenkG), sla, spruiten, artisjok die zo vroeg mogelijk gezaaid is en het eerste jaar bloeit, en/of gewortelde stek.

 

Zaaikasjes.

 

6 plantjes peper cayenne of half half met een vergelijkbare -niet te hete- pepersoort.

 

Een plantje Zwartmoeskervel!

 

Ik zoek ook nog grote glazen knikkers of ballen in welke kleur dan ook, echt grote, groter dan een bom of stuiter met een doorsnee vanaf 2cm tot een centimeter of 10. Grote bom of stuiter van een mooie kleur ook welkom.

 

Boeken van Jan Wolkers..ik heb er al verschillende...zie mijn eerder genoemde boekenruiltopic voor mijn lijst van Jan Wolkers boeken.

 

Vrouwelijke kiwibes

 

Wierook.

 

Afspraken

 

Nasuada:krijgt: 1 chocoladepaprika/ 1 pot jam/ valeriaanstek. geeft peperplantjes.

Estemy: walnoten en jam voor lupines, uibolletjes en Loganberry

Angela: krijgt zaden Mexicaanse zonnebloem en Cosmos Sulphureus en Dahlia en(al gehad) , Zaailing Perzik

Goldfish: kuip + zwarte bessen voor verschillend pompoenzaad (reeds opgestuurd) en 1/2 liter weckpotten + geld voor aankopen zwarte bessen en honingbessen.Tijdelijke ruil Holzer en Shein..Chayote.

Weknow: boek voor jamsuiker ..Verder heb ik nog helleborusjes

Jorieke: zaailingen Perzik en zwarte weduwe, lage smeerwortel, gele dovenetel

Ciska: geeft Helleborusjes, krijgt frambozenjam

Erny: geeft krukjes voor geld(al gehad ), krijgt Sweat Meat zaden en eventueel een amaranthplantje als ze al opgekomen zijn + boeken voor jamsuiker + paprika/peper/snijbietplantjes en een perzikzaailing

Berijl: krijgt valeriaan en aloe vera geeft geitvlees

Suus: krijgt vliesdoek geeft spruitjes en rode boerenkool

HenkG: geeft knolselderij en geld en krijgt eau de vie, perzikzaailing en daslookplantje

Gemma: geeft boeken, matjes, krijgt rabarber en walnoten

Geedee 10 plantenpotten voor boeken. Pepers voor boeken.

Kibas: Krijgt Chayote geeft verschillende zaden

Balkontuinder geeft stickers en krijgt frambozenjam

Loes geeft witlofzaad en potjes en krijgt katoentjes...

Sugarlevi: krijgt kastanjebonen

Yuras: krijgt perzik en kwetsenboom Zaailing Perzik, geeft tomatenplanten, augurkenzaad en stek kruisbes.

Jasmin: krijgt Kastanjebonen en Zaailing Perzik, geeft boek Jan Wolkers

Salamander twee marglobe tomaten krijgt: grote pot frambozenjam.

Indy: krijgt onsterfelijkheidskruid en Zaailing Perzik en geeft wierook en muizenmeloen.

Melisse krijgt melissa

Bouwvrouwe: onsterfelijkheidskruid en bronzen venkel en sweet meat zaden en geeft persicaria koeienoog en schotse koolplantjes

Kim: citroenmelisse geeft rattestaartzaad

Jootje: bietjestegen walnoten

BRose: komkommer tegen Egyptische ui

Esther: boeken/jamsuiker

Prettig G: tomaat en komkommer tegen perzikzaailing

Koolrabi: valeriaan

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de Baker Creek Heiloom seeds in de Steets heb ik o.a. enkele pompoensoorten gekocht. Van de meeste heb ik maar 10 zaden, maar van de Sweet Meat kan ik 5 x 4 zaden ruilen.

 

Review:

 

Excellent yields of Sweet Meat squash in Colorado (z4b/5a) where summer nights often are in the 40F's or even upper 30s - cool summers where "warm season" crops get barely 100 days to ripen. Sweet Meat continues to sweeten in storage, turning a pale apricot color at its peak. Very sweet with very smooth pulp. Storage life of 4-6 months. Vines are 12-20 feet long so give it plenty of room in the garden. Sweet Meat is one of our all-time favorites.

Sweat-Meat41741422779728.jpg

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jet,

 

Wat variatie in pompoenen is toch wel heel leuk. Dus een paar zaden van die Sweet meat, mag ik die bij je reserveren? En wat boerenkoolzaden alvast?

Misschien wil je een potje frambozenjam ruilen tegen een Reine claude/perkel-jam? (Ik heb daar maar enkele potjes van)...of een andere uit de grote pruimen-met jam collectie van verleden jaar?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik biedt ook aan 4 x een zakje walnoten..van de soort Franquette, langwerpige noot met een heerlijke smaak.

Als Estemy ze wil heeft zij de eerste keus.

Dat geldt ook voor twee stekelige Chayottes..om te planten.

2015-02-07-1118991423305242.252015-02-07-1135371423305244.27

 

Ik zoek ook:

6 plantjes peper cayenne of half half met een vergelijkbare -niet te hete- pepersoort. Het lijkt erop dat bij mij alleen de paprika wil ontkiemen. Ik heb wel wat noten op mijn zang: ik wil plantjes die in deze tijd zijn gezaaid, zodat het tegen mei al een hele plant is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik heb verschillende pepers gezaaid maar van elk soort maar een paar zaadjes.

Even afwachten wat opkomt maar anders houd ik in elk geval een cayenne peper (daar heb ik er meerdere van gezaaid) en een chocolade peper voor je apart.

mocht je nog een valeriaan plantje hebben dan heb ik daar ook interesse in.

Op pasta machientje kom ik nog terug, ik heb er een en al jaren niet gebruikt maar moet even nadenken of ik er vanaf wil.

gr nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ruime Cayenne-pepers gezaaid. Wel van onbekend ras. Maar dan houd ik er een paar apart voor je, als je dat wilt. We hebben ze wel per drie staan op Diana's mooie moestuin methode, vind je dat ok?

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, dat vind ik heel fijn sugarlevi, zo deed ik het vorig jaar voor t eerst en het beviel prima!

 

Edit: Nasuada, dan is het niet nodig dat je een cayenne voor me apart houdt, die krijgt ik dan van sugarlevi. Graag wel de chocoladepeper.

 

SugarL: is er iets uit mijn lijst dat je zou willen, of iets dat je nog zoekt?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...