Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Gitta

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door Gitta

  1. Gitta reageerde op Guus D's topic in Babbeltuin
    Ja, mijn nalevering is ook binnen. 3 tomatenpotten met steun en waterreservoir. Erg blij mee. Deze zijn rechthoekig (niet rond) en daardoor makkelijk ergens tussen te zetten, deze hebben ook meer inhoud. Nog ruim voor mei binnen.
  2. Dat leer je vanzelf. Je moet maar denken dat je hier weer van geleerd heb. Je bent nog zo kort bezig. Bij mij gaat ook niet altijd alles goed. Zeker experimenten niet. Dan doe je de volgende keer weer anders tot het wel goed gaat.
  3. Hebben die ook de juiste eigenschappen, zoals geur en aaltjes bestrijden? Daar heb ik de mijne voor namelijk.
  4. Leuk idee, maar worden toch te groot. Bij mij worden ze wel een meter hoog volgens mij. Heb niet gemeten. Maar anders was het een heel goed idee.
  5. Ik kan kijken of ik onze roomse kervel kan scheuren. Ik zie wel 3 verschillende scheuten boven komen. Dus kan er waarschijnlijk 3 planten van maken.
  6. Gitta reageerde op woldistel's topic in Groente
    Mijn gezaaide pepers van vorige week dinsdag zijn vannacht mooi opgekomen. De cayenne yellow en de hongarian yellow wax. Woensdag nog wat cayenne yellow gezaaid voor de MTFD. Even niet uit mijn hoofd voor wie het was, maar dat staat netjes genoteerd.
  7. Wauw wat een mooie locatie voor je moestuin en met een groot tuinhuis. Veel plezier en succes dit seizoen en komendeseizoenenook uiteraard!
  8. Januari leverde de moestuin mooie plaatjes op door de sneeuw die is gevallen. Foto’s van 3 januari Later viel er nog meer sneeuw en was er hier 1 heel koude nacht van rond de -11 graden. Foto’s van 7 januari. Buiten dus weinig kunnen doen ivm met de sneeuw en daarna bleef het ook koud, met soms een enkele dag rond 5 graden overdag. Gelukkig binnen wel kunnen beginnen. Namelijk met het voorzaaien van de pepers, paprika's en aubergine. Een deel van de zaden is al ouder, dus een verrassing wat daar nog van op gaat komen. Dit voorzaaien heb ik dinsdag 27 januari gedaan. Een weekje eerder dan vorig jaar. Pepers, paprika's en aubergine voor ons gezin. Hier vooral veel oude paprika zaden. En deze zijn voor mijn moeder en zusje. Hier meer verse zaden gebruikt en enkele oude. Verder hebben we nog wat geoogst tussen de vorst periodes door. De laatste wortelen van vorig seizoen. Ik heb zin in het nieuwe seizoen. Hopelijk gaat de temperatuur langzaam omhoog komende maand. Ik wil half februari graag mijn bakken gereed gaan maken.
  9. @Ciska ik heb vanmorgen een oud zakje met spaanse peper gevonden. Geoogst in 2021. Ik heb de zaden in de deno gelegd. Kijken of er nog iets van opkomt. Maar geen garantie. Er zaten nog 9 zaden in het zakje, deze allemaal erin gelegd. 🤞🏻
  10. Dit klopt niet. Al mijn bakken hebben worteldoek. Ze staan op onze terrassen in de achtertuin en de bakken zitten vol met regenwormen. Als je de grond in de bakken ieder jaar goed verzorgd, dan komen er vanzelf regenwormen in. @Jometje ik zou in jouw geval net als driepinter karton eronder leggen om onkruid tegen te gaan.
  11. @Boetchek dat vraag ik mij ook af. Ik heb eergisteren de tuinbonen voorgezaaid, driemaal wit deze keer. Ze staan in de tuinkamer.
  12. Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte!
  13. Wat een leuk verhaal. Dit ga ik zeker volgen. Ik hou erg van dieren en vind geiten ook erg leuk. Ik ben benieuwd naar het vervolg verhaal. Ik zal de voorgaande verhalen ook nog terug lezen.
  14. Klopt inderdaad. Mocht het niet lukken, de bosaardbeien neem ik sowieso voor je mee.
  15. Ik zal er 2 voor je meenemen @appelvrouw
  16. Zal waarschijnlijk een woord correctie gedaan zijn op mijn mobiel. Jammer, dat het niks opleverde.
  17. @Ciska Ik heb vanmiddag even gekeken in de tuin en bij 2 stekjes thijm zie ik nu verse blaadjes komen. Ik zal de beste voor je oppotten en meenemen in april. Voor de zaden moet ik morgen nog even kijken.
  18. Inmiddels zijn er 3 soorten paprika opgekomen. Spaanse punt paprika rood, piquillo paprika rood en Sweet california wonder rood. Dus als iemand daar interesse in heeft lees ik het hier wel.
  19. Ik zie bij Vreeken's zaden ook een soort met deze namen. Ik weet niet zeker of het de juiste plant is.
  20. Gitta reageerde op Jorieke123's topic in Babbeltuin
    Verstandig besluit Petra. Als het zo glad is, is het levensgevaarlijk op de weg.
  21. Heb je de tuinbonen en erwten nog bij een raam kunnen zetten @Petrasmoestuin ?
  22. Vandaag prei gezaaid voor de zomerprei (ouder zaad, dus afwachten wat er opkomt). Verder de 24 voorgeweekte tuinbonen voorgezaaid. Ik hoop de zwarte bonen luis voor te zijn. Lathyrus zaden liggen nu in water voor te weken. Dan kan ik die morgen voorzaaien.
  23. Gitta reageerde op MyrtheLT's topic in Groente
    @Dahli ik vond dit op internet: Hoewel tatsoi vaak als spinazievervanger wordt gegeten, is het botanisch gezien geen familie. Dus het kan. Het is geen familie van elkaar
  24. @Henk. Ook ik sluit mij bij de bovenstaande opmerkingen van de andere leden. Ik hergebruik ook potjes waar eerder gekochte bloemen in stonden, bakjes van de chinees en thai. Ik heb dit jaar wel 2 kleine verwarmde kweekkasjes gekocht, dit is mijn 10de moestuin jaar. Mijn pepers, paprika's en aubergine passen precies in 1 zo'n kweekkasje, de tweede is voor de pepers en paprika's voor mijn zusje en moeder. Daarvoor deed ik het via de hierboven genoemde denomethode.
  25. Gitta reageerde op Jorieke123's topic in Babbeltuin
    Succes @woldistel . Kijk goed uit!

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.