Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

ruillijst Claudy moestuinforumdag


Claudy

Aanbevolen berichten

hallo,

 

Wat heb ik:

verschillende tomatensoorten maar heb niet overal veel van. De plantjes die ik zaai en over heb kan ik meenemen...zie ook hieronder welke ik ga zaaien. Ik zaai waarschijnlijk 2 , misschien 3 per soort en houd er 1 van voor mezelf, dit zijn de volgende tomatenrassen:

1. Blue aus estland dunkel: vleestomaat

2. Blush Tiger: langwerpig in olijfformaat en in rijpe kleur: geel met rozerode strepen. De vruchtjes barsten niet snel en zijn heerlijk zoet met een mooie zuurbalans. uitzonderlijke zoete tropische smaak en is heel sappig. Stamtomaat

3. Chernomor: Stamtomaat; tomaatsoort: vleestomaat

4. Cuor di bue:

5. Gardeners delight

7. Indigo appel

8. Hochloma romatomaat: stamtomaat middelvroeg. Grootte 10 x 3 centimeter.

9. Jaune Flammée : oranje, kleine, ronde tomaat (dikke pel) / Heel productief / Heel vroeg ras / Rijke, unieke smaak

10. Lange aermer : middelvroege romatomaat 6x 3 cm, kaneel met groene strepen

11. Limmony: type beefsteak, lichtgele huid en vruchtvlees, stevig, zeer sappig, zeer lekkere, geurige smaak met een vleugje citrus, 180 - 270 g. stamtomaat, vleestomaat

12. Missisouri Pink love appel:. Vleestomaat, stamtomaat.

13. Moneymaker: een zeer gewild tomatenras dat mooi ronde rode tomaten geeft. De opbrengst is vrij groot.

14. Marmande

15. Malakhitovaya shkatulka: Groen-Gele (tot oranje bij veel rechtstreekse zon), grote vleestomaat / Heel productief / Vroeg ras / Rijke, zoete smaak . De planten groeien gezond op en zijn tamelijk ziekteresistent. Minder zonnige zomers geven toch nog oogst. Plantafstand 60-80 cm.

16. nuits australes: vlees (stam)tomaat, middelvroeg, vruchten 6-9 cm. Hoogte 1,20 -2,5 m.

17. Paul Robeson: "zwarte" vleestomaat

18. Prudens purple: Deze purperroze varieteit heeft bijna net zo’n hemelse smaak als de rozerode sappig, zoet en aromatisch. 300-500 g dit ras is extra vroeg rijpend.

19. Oranje van Goeijenbier: Stamtomaat. Cherrytomaat 1,5-2 cm. Vroeg. Ook voor buiten

20. Rose quartz: ze zijn voor een cherrytomaat vrij groot en hebben Stamtomaat. Vroeg

21. Rosa de barbastro: heirloom uit het dorp Barbastro, provincie Huesca, Spanje.

22. Rose de Bern: Het historische ras geeft een grote oogst aan sappige, rozerode vruchten.

23. Sweet baby: Stamtomaat, cherry tomaat. Zeer vroeg

24. Sprite: Sprite: grote, brede struiktomaat. 1x 2,5 cm. Vroeg. 180x 75 cm

25. super sweet 100: Deze “kerstomaat

26. Tomatito: wilde struiktomaat, bestomaat. Extra vroeg

27. Topaz of huan: uit China (Huan U)/ heel productief/ geel met groene en gouden spikkels/ harde doorschijnende schil/ aangename zachte smaak

28. Tasmanian chocolate: middelvroege struiktomaat, vleestomaat, hoogte circa 1 meter

29. Wapsipinicon Peach: Stamtomaat, ronde tomaat. Middenvroeg

 

Ik ga nr 2,3,5,6,7,9,12,18,19,20,21,23,25,27,29 zaaien

Van nr 13,15,26 heb ik nog aardig wat zaden, dus ik kan daar wat zaden van meenemen

 

IK heb nog extra zaden van:

- fenegriek

-klaproos

-hyacinthboon

-paarse boon purplee teepee

-amsoi

-squash sunburst

-allerlei soorten pronkbonen

-aspergeerwt

-suikermeloen

-Verbena bonariensis

-spinazie matador

-nachtschade geel/licht rose

-curbita maxima

-wortelpeterselie lange oberlaaer

-brocolli summer purple

- eeuwige moes, kan ook ev een plant uitgraven

- bolcourgette

- snackkomkommer van mijn Turkse buurman

- mexican sour gerkin (heb niet veel zaden)

- dille

-koriander

-maggikruid/ lavas

- nieuwzeelandse spinazie

-paksoi

-daslook (heb maar weinig zaden)

-rode klaver

-rode tuinmelde

- aardbeienplanten, soort onbekend erg lekker wil ook wel ruilen tegen doordragende planten

Ik kan yacon kopen bij boerderij zorgboerderij de Viermarken, ze verkopen beperkt aan particulieren..als er niet al teveel bestellingen zijn kan ik dat mogelijk ophalen. Biologisch pootgoed

 

Wat wil ik graag:

- bonen kouseband, heb er wel een paar maar vorige keer kwam niets op: inmiddels al gekregen

-kogeldistel: krijg ik van Jorieke

- rattenstaartjes, soort radijs

-kiwibes

- knolvenkel zaden/plantje

-lekkere soort sla bv eikenblad

-krulandijvie

-Spruitkool ‘Petit Posy’

-lekkere soorten raapjes

-centranthus ruber

-peterselierwt

-stektrays

-naaldkool

-mooie snijbloemen om te plukken

-mais ohio bleu clarage

-mais stowel evergreen

-rode spruiten

-aparte koolsoorten zoals aparte bloemkoolsoorten: paars bv

- pootaardappelen bijzondere soorten zoals sarpo mira

-framberry

-goede niet bittere komkommer, mag ook snack zijn

-lekkere pompoensoorten..niet megagroot, heb een kleine tuin

-Chinese kool rood 'Scarlette F1', Brassica rapa var. pekinensis

- lekkere doordragende aardbeienplanten. IK heb zelf goede aardbeienplanten die in juni..als ik op vakantie ben altijd rijp zijn

-andere bijzondere/lekkere/apart gekleurde groenten en fruit

 

Dit is de ruillijst voorlopig

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nasuada: ik heb nog een paar zaadjes van de scarlett, maar een paar meer zou mooi zijn..dus graag

Jorieke: graag zou ik wat plantjes van de kogeldistel willen van je

Antoinette: fijn, dat ik wat zaadjes van je mag, maar als je naar de moestuinforumdag komt..kun je ze dan toch ook mee nemen. Ik las op internet, dat ze eind april, begin mei gezaaid moeten worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

Ik zal je wensen noteren, heb je lijstje bekeken en zie weer enorm leuke tomaten. Kijk maar van welk soort je het best wat missen kan.

De nummers die ik niet ken maar wel wil leren kennen zijn 2,11,17,18,21,28, maak er maar een verrassing van. Ik heb vandaag tomaten gepland, dus wellicht zit daar ook nog wat voor je tussen. Natuurlijk ovb van wat er op komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Heb je toevallig ook twee plantjes van de gardners delight over?

Ik kan mijn zaden nergens meer vinden......stom stom stom...mocht je niet gezaaid hebben dan zijn een paar zaadjes ook goed hoor...

 

Ik heb wel zaden van de krulandijvie voor je...een Franse soort (frillice of zo?) wil je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hai Claudy,

 

Ik neem 4 potertjes Sarpo mira voor je mee.

Zou graag koreander zaad hebben, als je dat nog hebt.

En mocht je nog yacon bolletjes hebben liggen, dan is er daar ook 1tje zeer welkom van!

 

 

Vrgr!

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Claudy,

Ja was ik inderdaad

Ik kom alleen zelf om in de tomaten en heb ook al ananaskers, maar toch bedankt.

Ik denk dat ik dan twee potertjes voor je meeneem. Hoef ik niets voor terug.

Maar kun je het wel uitproberen.

wees bevriend met kleine dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...