deleeuwentemmer Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Heeft er iemand ervaring met biologische bestrijding van de Aspergevlieg en kever ? Graag tips of methoden om dit te doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 nou, biologisch...we spuiten hier wat pyretrum op de aspergehaantjes anders worden het allemaal heel kale kerstboompjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 17, 2013 Share Posted August 17, 2013 Ik vang ze weg. Vanaf het eerste moment dat de asperges uit mogen groeien( als de oogst afgelopen is dus) heb ik een of meerdere potjes met water staan die ik gebruik om ze in op te vangen. Ik hou het potje onder de kever, en tik ze van de plant af. met een beetje oefening lukt dat al snel aardig.Ik doe dat iedere dag totdat ik merk dat de plaag afneemt.De potjes leeg ik in de plee, de beek of bij de kippen.Blijven checken, want er komt minstens een tweede vlucht. Als de planten echt helemaal zijn uitgegroeid laat ik de weinige kevers die er nog zijn hun gang gaan..veel aantasting heb ik dan niet meer... Het mooiste is natuurlijk ze allemaal weg te vangen..heb je ook geen larven in de grond voor het volgende jaar..maar ik heb nogal veel asperges en dan zijn flinke bossen. Voor mij is het goed zo. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts