geedee Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 (aangepast) Het is niet mijn idee (maar van Weknow) maar ik zag t net langskomen en vind er nog geen topic over.(of ik kijk niet goed in welk geval deze post weer wegkan ) Jouw favo tomaten meenemen om te laten proeven Ik neem de , op dát moment, lekkere rijpe oogst van Limburgse bodem mee.....benieuwd of bijvoorbeeld de "Siberian Superior" gekweekt op noordelijker gelegen bodem ( of franse, of oostenrijkse, of hongaarse ) bodem ánders smaakt. Nemen jullie óók wat tomatenproeverijtjes mee? 22 augustus 2013 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Een super leuk idee Geedee ! Maar of ik de 21e september nog veel soortjes rijp heb ? Zo ja, neem ik het mee !! Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Ik neem zaterdag zeker weten een aantal tomaten mee om te proeven.Welke het precies zijn weet ik zo niet, in elk geval het soort Gypsy, de rest moet ik vrijdag even bekijken als ik weer op de tuin benIk heb er zin in! Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Stan Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Hmm, zou moeten lukken om nog even wat mee te nemen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2013 Geplaatst: 18 september 2013 Mmmm weet niet of het gaat lukken, misschien wat black prince Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Vorm en kleur dragen bij aan smaakbeleving. Dus blindproeven zonder te weten welke tomaat je proeft? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 Sowieso gaat het bij mij moeilijk worden er 1 mee te nemen ( 1 gaat wel lukken misschien ) De meesten zijn bij mij al weg. En in de kas doet zich nu ook niet al te veel meer. Quote
geedee Geplaatst: 19 september 2013 Auteur Geplaatst: 19 september 2013 Vorm en kleur dragen bij aan smaakbeleving. Dus blindproeven zonder te weten welke tomaat je proeft? *Geedee krijgt flashbacks van verjaarspartijtjes met blinddoeken en lepeltjes pindakaas, appelmoes enz* Hier nog steeds veel oogst....elke 4 a 5 dagen een mandje vol. Ik heb een paar exemplaren gereserveerd om zaterdag mee te nemen. Quote
Bit Geplaatst: 19 september 2013 Geplaatst: 19 september 2013 pff. ja.... vind je het gek ?? Eijsden-Margraten ligt ook wel erg veel dichter bij de middelandse zee he ? Vanmiddag even op de tuin. Mijn Tomaten zijn echt niks meer. Nog ietswat ( onrijpe ) in het kasje. Heb hier wel nog een paar groters in het donker binnen liggen. Ik neem wat mee !!( ik verheug me namelijk wel écht op dat proeven hoor ) Quote
FM09 Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Inmiddels is de MTFD geweest en er stond op tafel een bakje met paarse tomaten, maar er was geen kaartje bij welke soort het was... Wie heeft deze meegenomen, en welk ras was het? Quote
weknow Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 De black cherries (ras = "black cherry") van Appelvrouw....? Waren erg lekker! Sowieso voor het eerst enkele "zwarte" (of blauwe of paarse) rassen geteeld en voor het eerst geproefd dit seizoen ("Nyagous" en een onbekend soort zaad van een buurman gekregen) en alle 3 zijn smaaktoppers..... Begin te vermoeden dat ik echt een liefhebber ben van de wat kruidiger smaak en steviger vrucht, waarvan ik vermoed dat ze eigen is aan "zwarte "tomatenrassen.... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
eelzuhtjuh Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Ik vond zelf de ananastomaat erg lekker. Als iemand daar zaadjes van heeft hou ik me zeeeeeer aanbevolen! Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Was dat een yoghurtemmertje met kleine tomaten? dan was ik het...en de tomaten waren black cherry`s Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 Ik vond zelf de ananastomaat erg lekker. Als iemand daar zaadjes van heeft hou ik me zeeeeeer aanbevolen! Ja die vond ik ook lekker en ook die andere kleine gele...was dat nou n F1 of niet? Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Jorieke had een paar mooie planten staan met flink veel rijpe vruchten. Ik heb vorig jaar al mijn ananaszaad verschoten, ik hoop dat Jorieke ons ervan wil voorzien Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Gaat goed komen! Voor wie zijn nou die P9 potjes met gele stekers er in? 2x salie, kleine pimpernel, en ehm... vast bonenkruid? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 béétje off-topic he Jorieke ? alle-vragen-mbt-geruilde-gekregen-zaken-op-mtfd-sept-13-t11262.html Quote
geedee Geplaatst: 23 september 2013 Auteur Geplaatst: 23 september 2013 Bit Ik bedoelde die kleine lichtgele rechtsonder: Welke zijn dat? en waren dat F1? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Oh ik heb het antwoord ook al gevonden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 jong ..... mooooi ..... en ..... blond !! Quote
eelzuhtjuh Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 @geedee die gele kwamen van mij. Heten "Wapsipinicon Peach" en komen van Vreekens. Is een oud ras staat op het zakje nergens genoemd dat het een F1 zou zijn. Hebben een beetje perzikachtig velletje aan de buitenkant en een hele lichtgele kleur Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2013 Geplaatst: 23 september 2013 Ja die waren lekker. Ik heb er eentje meegenomen voor het zaad... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Nog even een reactie achteraf: ik vond de proeverij zeer geslaagd. Verschillen vond ik aanwezig, maar moeilijk te duiden. Zo uit het handje geproefd smaakt een salade-tomaat nu eenmaal beter dan een saus/vleestomaat. En jammer dat de ananastomaat niet een vleugje van die smaak had. Zo zie je (ik) maar weer dat het oog de smaak kan beinvloeden. Voor herhaling vatbaar! Misschien dan steeds tussendoor een klein stukje (stok)brood, om de smaak van de vorige te wissen.(En wat te denken over een muntproeverij. De smaak van de vorige wissen wordt dan wel nog een stuk lastiger). Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
geedee Geplaatst: 2 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2013 Ik vond de bierproeverij weer erg geslaagd Henkg.... Misschien de tomaat of muntsmaak steeds even wegspoelen met een slokje? Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 oktober 2013 Geplaatst: 2 oktober 2013 Goed idee! Maar dan met een slokje OdieLiewater..wordt het nog gezelliger Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.