Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

hoi


Rockey

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Mijn naam is Rodney Demeyer woonachtig in Roeselare (B).

Ik kweek al een paar jaar pepers maar sinds dit jaar ook een moestuinproject opgestart.

Via een peperforum hier terecht gekomen, vond het hier leuk en interessant dus dan blijven we maar wat hangen

 

Over mezelf:

Ben 30 jaar, gehuwd en een schat van een dochter nu 2,5 jaar (die ook nog eens groene vingers heeft).

Ik woon en werk in Roeselare en ben werk als logistiek bediende bij een tuinkassen bouwer. Wat natuurlijk perfect pas bij mij aangezien ik zelf aan het tuinieren geslagen.

 

Naast kweken van allerlei groenten hou ik ook van lezen en fietsen.

Ik hou ook heel erg van pikant eten, vandaar dat ik eigenlijk met pepers ben beginnen kweken. Ondertussen is de hobby beetje passie aan het worden en moet ik ieder jaar opletten om niet te veel te zetten. Maar we kennen vermoedelijk allemaal dat probleem.

 

Ik denk hier veel op te steken en hoop ook anderen te kunnen helpen.

 

één van de vruchten die nu aan het afrijpen zijn -> pompoen Uchi Ukri

Uchi-Ukri-0308201355971377417097.JPG

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Welkom op het forum en zeker om hier nog een Roeselarenaar te verwelkomen

 

Wat heb je zoal staan in je moestuin? Veel succes verder!!

 

grtjs,

Katrien

 

Tof, een stadsgenoot (in woon in de buurt van de biezenstraat)

 

in de serre/kas:

- tomaat San marzano

- kerstomaat Mill fleur

- kerstomaat mony maker

- kerstomaat tiny tim

- peper cayenne ring of fire

- peper ancho grande

- peper cayenne joe's long nose

- peper jolokia purple

(omdat ik dit jaar ook andere groenten wou proberen en nog niet over mijn bakken beschikte, dit jaar veel minder peper soorten gezet dan vorig jaar (zat vorig jaar aan 10 - 12 soorten). Maar aangezien de bakken er nu wel zijn zal volgend jaar zal het aantal vermoedelijk wel terug stijgen)

- basilicum

- stekjes van aloé vera

- gember (een probeersel)

- groene kool( een test die goed lukt)

- knolselder (in de kas terecht gekomen wegens het slechte voorjaar, maar doet het goed)

 

buiten (eerste jaar dat ik buiten, bakken heb gemaakt en daar in groeten zet. Dus is allemaal wat aftasten)

- broccoli (geoogst, maar niet echt goed gelukt)

- groene kool (gaat goed)

- courgette (minder of vorig jaar maar geslaagd)

- radijs (ondertusse geoogst, moet ik dringend nog eens zaaien)

- mini spruit (ik dacht dat de plan ook mini was, maar neemt meer in dan verwacht)

- pompoen Uchi Ukri (2 vruchten die afrijpen)

- pompoen butter nut (zal niets worden)

- pak choi (ondertussen geoogst)

- snijbiet (of warmoes) (lukt heel goed maar zal iets éénmalig zijn. Zowel mijn vrouw als ik zijn geen liefhebber van de smaak, had er meer van verwacht) Aangezien de kippen deze wel lusten laat ik ze dit seizoen gewoon staan voor hen

 

kruiden:

- st-janskruid

- tijm

- bieslook

- munt

- citroenmelisse

- vietnamese koriander (schiet niet door, kun je overwinteren (wel vorstvrij) en super lekker)

 

fuit:

- vijgenboompje (lukt mij niet om er iets deftig aan te krijgen -> 2 jaar terug niets, vorig jaar 2 vruchten, dit jaar niets). weet nog niet wat ik er mee ga doen, begin de moed te verliezen. Zomaar kappen om weg te gooien wil ik ook niet echt doen, maar indien iemand liefhebber is? Afhalen Roeselare. (boompje is ongeveer 1,60 hoog)

- sinds dit jaar gezet -> blauwe bes (maar die wordt in september terug verzet naar een zonniger plaats) ofwel in de plaats van ofwel naast de vijg

 

Dat is het zo ongeveer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rockey,

 

Amai 't is de moeite al die verschillende soorten??

Maar veel lukt toch goed en een echte peper-fan zo te lezen, hier hebben we er ook staan, maar dan maar één soort en deze lukken ook goed.

't is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog foto's geplaatst heb maar in het moestuin-seizoen op pag.3 kan je enkele foto's zien van mijn moestuin, bij ma in volle grond, en thuis in bakken (in de ardooisesteenweg )

Nog veel succes verder hé !!

 

grtjs,Katrien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...