Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
Ik kan met niet goed voorstellen dat een verhoogde terp zal werken, het lijkt me dat het zand er bij een flinke bui dan vanaf spoelt? Dan kan ik er denk ik beter een rand omheen maken (dus toch een bak).

@Bio-fee, dat uitspoelen is erg eenvoudig te voorkomen. Als je gebruik maakt van hoe een natuurlijke oever wordt gemaakt dan blijft je grond/zand/compost best goed op zijn plaats liggen. Je gebruikt dan gevlochten wilgentenen(een takkenril moet ook lukken) en als jij die onderaan waar je terp zou beginnen ietsjes zou in graven en er ook wat kruiden of bloemen tussen zou zaaien spoelt je grond/zand/compost echt niet snel weg. Het gaat dan wel lijken op een bak zonder een enkele rand wat ook wel binnen permacultuur gebruikt wordt, ik weet het.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Volgens mij is het dan net zo makkelijk om een paar pallets te slopen en daar bakranden van te maken...

Pallets heb ik bij de hand, wilgentenen niet.

Geplaatst:

@Biofee, Ik geef de wilgenteen als voorbeeld daar jij volgens mij voor bio en perma wil gaan toepassen(althans daar veel intresse voor hebt). Dat gebruik van de pallet is ook hergebruik dus pas ook prima in je plan . En een takkenril kan met elk snoeiafval behalve conifeer liever niet.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Laat ik nou net genoeg coniferen hebben!

Wat is een takkenril eigenlijk precies?

Geplaatst:

Een takkenril is snoeihout(takken) die in elkaar worden gestoken(in elkaar haken) Dit geeft o.a. een schuilplaats voor vogels,egels en ga zo door. of is als je deze erg dik(erg veel takken in elkaar gestoken) aan brengt als grondkerening zou kunnen gebruiken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic