appelvrouw Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Courgettes willen wel groot worden bij mij Is dit de langste dikke? Hij weegt 7.2 kilo en is 62 centimeter lang... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Ik zie vooral een record scheel kijken... Quote
HuubvG Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Ha ha, leuk poseren voor de foto, quasi verbaasd dat die courgette zo groot is, maar eigenlijk kijken ze daar helemaal niet van op... Edit: gedeelte voor borlottowedstrijd geknipt. Quote
Piroska Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Ik zie vooral een record scheel kijken... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Ja daar is het mannetje goed in..heeft ie van zijn moeder( schele smiley zou ook leuk zijn..) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Ja daar is het mannetje goed in..heeft ie van zijn moeder( schele smiley zou ook leuk zijn..) maar desondanks zijn ze heel skattig! edit: en Lie ook met zijn centimeter.... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 2 november 2013 Geplaatst: 2 november 2013 Goed zo Rob!Dank Piros..ze lijken natuurlijk ook erg op oma (Behalve Lie dan) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ik ga voor de langste pastinaak, ik had er dit jaar helaas maar 1 maar hij heeft mij niet teleurgesteld: Ik kom uit op 52,5 cm! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Geweldige foto`s Piro!!Ik lig in een deuk Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Frans Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Niet de zwaarste courgette ... wel de langste . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
RobO Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 kanniet! vast een stukje uit de meetlat gezaagd! meer dan een halve meter! bij ons komt ie dan in het oerveen! Quote
HuubvG Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Bij mij gaat 'ie (schorseneer dan) bij 35 cm haaks horizontaal verder groeien over de harde onderlaag. Wel een prachtige rechte lange wortel, onwaarschijnlijk gewoon! Quote
Piroska Geplaatst: 6 november 2013 Geplaatst: 6 november 2013 Ik vind het ook verbazingwekkend want mijn wortelen groeien alle kanten op onder de grond, maar deze is gewoon loodrecht naar beneden gegaan Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 (aangepast) En dat je hem er heel uit hebt weten te krijgen... Ook de foto is vanuit een leuk standpunt genomen. Al met al een heel apart geval mag ik wel zeggen?! Dames en heren, mesdames et messieurs, meine Damen Und Herren, and last but not least: lady's and gentlemen! Op deze laatste dag vóór het einde van de borlottowedstrijd is het tevens één (1) dag vóór de nieuwe teeltwedstrijd... wie heeft dikste! Zet u schrap! Maar nu terug naar het GMTFRT, ik heb mijn aardperen weer gemeten en wel heel serieus. Op de trap gaan staan, en daarvoor moet ik eerst de verhoogde tuin in. De rolmaat vastgezet op 2 m, zo lang steekt het lint eruit en dan blijfthet zitten. Langs de stengel van de aardpeer de rolmaat omhoog geschoven, hij bleef mooi rechtop en kreeg steun van de bladstengels en enkele zijtakken die er na de storm nog aanzaten. Ongeveer in het midden zit een stuk binddraad, waarmee ik de rolmaat ditmaal vastgezet heb, omdat ik de trap af wil om een foto te maken. Kan gelijk kijken of 'ie ongeveer goed zit. Normaal gesproken is dat het punt tot waar boven en beneden gemeten wordt... bijna goed. Afronden naar beneden. Dan het onderste gedeelte meten en het binddraad laten zitten tot volgende keer. De beide lengtes opgeteld = 342 cm, afgerond naar beneden = 340 cm. Je kunt ook een andere manier nemen om de lengte te meten, namelijk met een gelijkbenige driehoek. Zo nodig vertel ik graag hoe het moet, maar ik neem aan dat iedereen dat wel weet. Kun je ook de hoogte van bomen, gebouwen mee meten etc. 7 november 2013 aangepast door Gast Quote
greetje Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 3benige driehoek?????ik weet het niet hoor, maar die trap waar jij opstond is ook wel 3hoekig qua vorm...... maar gefeliciflapsteert heer huub! gij .... idd de grootste!!! aardpeer, hé! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 (aangepast) Gelijkbenig. 4 augustus 2016 aangepast door Gast Quote
Bit Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Wat ik nou leuk zou vinden Huub, is als je nou met een week of wat, nadat het voor het eerst echt lekker gevroren heeft, dat je dan laat zien wat daar nou onder de grond, aan het begin van die 345 cm, zit. Dit moeten haast wel monsterknollen zijn he ? Ben benieuwd. In z'n geheel uit de grond. Grond eraf spoelen met de gieter ofzo, en dan het wortel en knollen-complex tonen ? Weten we allemaal gelijk wat een aardpeer eigenlijk als plant kan doen Quote
HuubvG Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Om de spanning erin te houden wilde ik ze er stuk voor stuk uithalen Bit, akkoord? Je kunt ze nl niet lang bewaren bovengronds en ik krijg ze niet in 1 × op! Quote
Erny Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Komen die knollen eigenlijk bij mij vandaan of ergens anders?Mooi hoog geworden die dingen, hier hangt iedereen krom. Quote
Piroska Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 bij mij liggen ze plat op de grond, dat is wel makkelijk meten zonder driehoeken of ladders:lol: ik kwam op 3.22 m dus bij lange na niet de lengte van Huub zijn planten. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 7 november 2013 Geplaatst: 7 november 2013 Ja de 'mijne' zitten aan die muur vast, ik geloof wel dat de meeste planten elders plat liggen inmiddels. @ Erny, jazeker, dat zijn jouw knollen... die hebben we na de MTF dag 's avonds om 11 uur nog uit de bevroren grond uit je voortuintje staan te hakken. En dat nadat we het meegekregen zelfgebrouwen biertje (door wie weet ik niet meer) geproefd hadden... LOL. Onder toeziend oog van je overbuurman haha. Het waren mooie grote knollen een stuk of 10. Ik wilde er eentje proeven en de rest poten. Die ene smaakte naar meer, ik kon er met moeite een paar overhouden om te poten. Ik verwacht er wel mooie dikke knollen van maar zoals gezegd, ze blijven het best onder de grond, dus daar blijven ze tot ze geoogst worden. De dikste die ik dan tegenkom zal ik dan wel wegen. Quote
Erny Geplaatst: 8 november 2013 Geplaatst: 8 november 2013 Ach ja, good old memories... het was een bewogen dag... Het lekkere moestuinforumdagbiertje kwam van Henk, net als dit jaar. Dacht eigenlijk dat je al de aardperen toen rauw had opgegeten, wat een beheersing dat je er nog wat hebt overgehouden om te poten! Quote
Frans Geplaatst: 9 november 2013 Geplaatst: 9 november 2013 Witlofwortels als deze moet je door hun rare vorm niet hebben om een mooie teelt op te zetten maar met zijn 723 gram is het tot nu toe wel mijn zwaarste. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.