Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Het Grote Moestuin-forum Record Topic!!


geedee

Aanbevolen berichten

Als je de schil van de courgette dik genoeg laat dan gaat die best een tijdje als uitgeholde lantaarn mee! Het is wel tof hoor om er een mooi kunstwerk van te maken.

Met het Michaelsfeest werd altijdde grootste courgette omgetoverd tot draak. De bek werd kunstig uitgesneden en gevuld met een tomaat, de rug werd versierd met sateprikkers met daarop fruit gespiesd. Zeer gezond, ziet er leuk uit en lekker! Ik ga mijn moeder vragen om een foto van vroeger in te scannen en mij toe te mailen ter inspiratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die buizen met gaatjesfolie over was vanaf planten tot einde juni.

 

Had eerst een geul gegraven en er 1m³ poepverse paardemest met stro ingekieperd.

15cm aarde erover en afgedekt met woteldoek.

Na 2 dagen was de grond al lekker warm, iets van 24° als ik me niet vergis, de lucht onder de gaatjesfolie iets van 35° zonder zon!

In de midden een inline druppelleiding om water te kunnen geven zonder het blad nat te maken.

 

De folie is er afgegaan toen de eerste bloemen opengingen en de hommels ze konden bestuiven.

Toen konden ze ook alle kanten opgroeien.

 

In totaal 18 planten met 5 verschillende rassen.

Kingo was het productiefst en zeer zoet, er komen nog steeds bloemen aan en gezette vruchtjes, doch te laat nu.

Fascino en Red Star de minste, Fascino wel de eerste gevolgd door de Sweet Gold echt kleine 1 persoons watermeloentjes, doch supperlekker geel vruchtvlees.

De grootste uiteraard de Naranja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...