Jan Lokman Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 weet iemand de beste/makkelijkste manier om wortels en bieten te bewaren?zit zelf te denken om het in kisten te bewaren in de berging of een ongebruikte kamer die ik dan verduister.welk zand heb je nodig voor de kisten?heb hier ook gelezen dat het met zaagsel kan maar dan de bieten enof wortels niet tegen elkander moet leggen, dan rijst bij mij de vraag onttrekt de zaagsel niet het vocht uit de bieten?hoor graag jullie mening en ervaring. Cheers, Jan Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Ik heb het goedkoopste zand van de bouwmarkt gebruikt in plastic kratten. Ging prima.Het moet wel een koele ruimte zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 hier hebben we wat vochtige turfmolm gebruikt, dat wordt elk jaar opnieuw gerecycled voor knollen en bollenwe doen het in een ladenkastje van de Blokker in de gangkast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ken ik je situatie op je tuin niet natuurlijk, maar ooit gedacht aan gewoon bewaren óp de tuin ? Inkuilen bv ? ( tig manieren voor, ook als je last hebt van muizen ofzo ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Ik bewaar ze al jaren in tonnen met zaagsel die op een koude plek staan. Blijven juist heel goed, pas vanaf maart begint er voorzichtig wat te groeien...inderdaad niet tegen elkaar leggen ruim zaagsel gebruiken, en schoon zaagsel ook. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 dank voor de tips,inkuilen liever niet Bit, heb wel een idee om aankomend voorjaar een soort schuurtje te metselen L250B100H150en het daar dan de kratten in te zetten of beter zo een paar kastjes van Robo.voor deze winter de kistjes maar op het balkon denk ik. Cheers Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 maar wel vorstvrij dan hè...http://www.plantaardig.com/groenteninfo/bewaring.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts