Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Broeikas verstevigen?


Gast

Aanbevolen berichten

Je zou eerst een betonne rand kunnen maken die gedeeltelijk in de grond staat en daar deze grondbak op bevestigen. Dit zou voldoende moeten zijn, anders zou ik met spin werken die je er over heen leg, en dan bedoel ik die je op je fiets kan gebruiken maar ook voor andere doeleinden.

Mijn staande broeikas is ook niet zo stevig en wil ook met de wind mee die heb ik ook vast gezet maar dan met een scheerlijntje van de tent die vond ik toevallig in de schuur kon die spin niet vinden.

Je zou zelfs nog een diepe grondbak er van kunnen maken, daar is een topic over.. veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor de tips. Oke ik denk dat dit nu nog wel even zo kan. Maar als het harder gaat waaien dan ga ik zeker verder kijken. Wel staat de kast redelijk beschut tegen een schuting. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn schoonfamilie ook deze broeikast gezet maar ik heb dit in een zelfgemaakte bak gezet en de fundering van de kast in potgrond gezet.

Wanneer het nodig is zal ik dit moeten verstevigen maar denk niet dat er veel wind aan kan geraken.

 

Oja weet nu niet van waar je bent maar je kan ook bij een campingwinkel bij voorbeeld de wit van die lange gedraaide haringen vinden. Hier kun je zelfs een hond aan vast maken

Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi zelf woon ik in groningen we hebben we een tenten camping winkel in de stad. Dat is een goede oplossing haringen. De broeikas is de nacht doorgekomen veel en hard regen en veel wind dus ben niet echt bang voor de winter. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Wij hebben deze ook, heb geimpregneerde tuinbalken gekocht, op maat gezaagd, de kweekbak daarop gezet en vastgemaakt op de balken dmv schroeven in het gat van de hoekverbindingstukken.

Voor alle zekerheid eveneens aan linkervoor- en rechterachterzijde een aluminium stripje bevestigd aan het kweekbakframe en balk.

Kan geen kant meer op.

Enige issue zijn nog de ramen die open kunnen waaien, voorlopig een gewichtje erop maar denken eraan 2 automatische raamopeners (zoals voor in tuinkas) te kopen, de ramen aan elkaar te koppelen en daarop de raamopener zodat deze de de ramen automatisch opent en sluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de wind erom heen gaat, staat ie vrij goed vast. Op de hoeken in de groene kapjes kun je eventueel een langere pin of haring steken.

Het grootste risico is dat de bovenramen openklappen. Ik leg er meestal een kwart trottoirtegel o.i.d. op (in de hoek/aan de rand). Heb dezelfde maar dan half zo groot. Zomers zet ik er een kleine komkommerplant in en haal het dak eraf.

Bij echt beestenweer zou je er een netje over kunnen spannen en dat vastzetten met haringen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...