Carmen Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Denken jullie dat mijn pompoentjes "Jack Be Little" al rijp zijn? Ik heb ze voor het eerste jaar staan en heb er geen flauw idee van. Ze zijn helemaal over de draad gegroeid naar de wei achter ons. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Nee die is nog niet rijp.....het steeltje krijgt straks droge bruinige strepen, dán pas is hij rijp genoeg.....je ziet écht kleurverschil tussen het steeltje en de "doorgaande weg" (stengel) van de plant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carmen Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Oké, bedankt hé. Ik dacht het wel, maar was helemaal niet zeker. Op de verpakking van de zaden stond "oogsten in juli/augustus"... Vandaar mijn twijfel dus. Er hangen er best wel veel aan, hopelijk zijn ze nu nog lekker ook .Als ik nu zaadjes wil winnen van de pompoenen, doe ik dit dan onmiddellijk als ik de pompoen af de plant haal, wanneer ze rijp zijn? Of moet ik ze nog even laten liggen/ narijpen eerst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Ik neem de zaden uit de laatste die ik op gaat eten....dan hebben ze vanzelf genoeg nagerijpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carmen Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Dat is een goede tip . Dankjewel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts