Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

foto's van mijn eerste weckvoorraad

willy61

Recommended Posts

Al eerder had ik een vraag gesteld over bruinebonensoep wecken (en heb daar reacties op gekregen waar ik wat aan heb!) nu is het tijd om even

mijn voorraadje te laten zien.

Wij hebben zelf geen moestuin maar ik koop onze groenten altijd (zoveel mogelijk tenminste) bij de stalletjes langs de straat.

Elke keer zat ik te mikken of het wel allemaal in de vriezer paste, zodoende een aantal weken geleden een startset voor wecken gekocht bij de Brouwmarkt.

Ondertussen heb ik mijn potten vol, ik geloof dat er zo'n 45 gevuld heb staan. Mijn lege potten zijn op, ik kijk wel of ik nog een lading nieuwe koop, de groentetuinen lopen nu ook wel op zijn eind.

Ik hoop dat de potten dicht blijven, controleer ze regelmatig. Vind het spannend hoor.

P828076946671378626977.JPGP908078912951378626981.JPG

Ik heb nu voor de tweede keer een paar potjes geweckt, de eerste keer oude jam potjes met draai deksel was mislukt. Nu echte weckpotten, zit ook nog een klem op. Heb maar vier potjes gedaan want we willen eerst proeven of het wel lekker is. Als het een succes is dan doe ik volgend jaar meer. Want onze vriezer zit ook te vol. Maar wij houden niet van over gare groenten, dus ben benieuwd.

Marijke.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.