Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja weet ik , hij zegt dat hij van mij deze witte courgette plant samen met een gele courgetteplant heeft gehad .Maar ik heb geen andere die hier op lijkt .Hij is ongeveer 14 centimeter hoog schat ik .

Geplaatst:

misschien dat de binnenkant ons meer kan zeggen? Of ziet vruchtvlees er hetzelfde uit bij pompoen en courgette-achtigen?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Wel heb ik mijn boekje gekeken waar ik alles wat ik binnen in huis voorzaai en ja het is een plant van mijn er staat 3 witte courgetteplanten en die heb ik alle 3 weggeven en de andere 2 planten geven dezelfde vruchten .Heb de andere 2 mensen die de witte courgette hebben gisteren gesproken .Heb geen Pattison voorgezaaid hier in huis ,dus snap nu ook niet hoe dit kan .

Geplaatst:

Mijn witte courgette is rond.

Ik heb wel een gele peervormige courgette, maar die is weer meer ovaal dan deze. Deze vorm heb ik nog niet gezien, leuk!

Geplaatst:
Lijkt op een vreemd soort Patisson...

Is het niet gewoon een wat té ver doorgegroeide witte Pattison ? Zelf heb ik gele en pluk in ze veel vroeger dan deze, maar er zijn ook helemaal witte en groen-witte. De witte zijn vaak wat minder gelobt, de groenwitte het sterkst gelobt en de gele er tussenin.

Geplaatst:

Maar is het verschil tussen pattison, pompoen en courgette ook niet zo zeer altijd duidelijk? Het ligt er maar net aan of je ze jong plukt (courgette/pattison) of oud en hard laat worden (pompoen), verder is de plant hetzelfde toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...