Jeroen81 Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Vraagje: Heb nog z'n 40 a 50 rode bieten die geoogst kunnen worden....Hoe bewaren jullie deze??Hoorde iets over in een grote bak van de visboer met zand of turfmolm....Of toch allemaal invriezen??? Hoor graag jullie tips!!! Jeroen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Ik gooi ze in een krat onder het zand en zet die in de kelder. De bieten van vorig jaar waren in maart dit jaar nog uitstekend.(Een andere koele ruimte is natuurlijk ook goed.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen81 Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Thnx malouis, Ga ik dat maar eens proberen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Ik heb trouwens gewoon een zak zand (de goedkoopste) van de G* (bouwmarkt) gebruikt.Het loof van de bietjes heb ik afgesneden, maar wel de groeipunt laten zitten.Verder heb ik de bietjes niet gewassen, maar een beetje afgeveegd.(Wortel heel laten, anders gaan ze bloeden.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bozo Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Je kan ze ook koken, raspen en in porties invriezen.Vind ik een betere manier bij gebruik aan ruimte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts